- Program CRM a System CRM – różnice i znaczenie - 2024-10-28
- CI Manager. Dlaczego warto dostosować wygląd systemu do Twojej firmy? - 2024-08-02
- Prosty CRM: Jak łatwo współpracować z klientami? - 2024-05-17
Współpraca marketingu i sprzedaży jest ważna, a oba działy są od siebie zależne, czy ich członkom się to podoba, czy nie. Aby odnieść sukces, powinny razem wymieniać się pomysłami i wsparciem w zakresie swoich potrzeb.
Jako dział funkcjonujący, zamykający transakcje, zarabiający pieniądze, sprzedaż jest prawie całkowicie zależna od pracy marketingu. Bez wydarzeń, kampanii e-mailowych, wartościowych dokumentów i sieci społecznościowych sprzedaż nie miałaby potencjalnych klientów niezbędnych do konwersji klientów i zwiększenia zwrotu z inwestycji.
Aby sprawnie działać, ważna jest komunikacja, która pomoże marketingowi i sprzedaży rozszerzyć swoje działania na inny poziom. Warto poznać siedem kroków, które pomogą tym działom się zjednoczyć we wspólnym celu.
1. Leady kwalifikowane do sprzedaży (SQL)
Lead scoring przypisuje punkty potencjalnym klientom na podstawie ich interakcji z treścią wiadomości e-mail, wydarzeniami itp. Uwzględnij dział sprzedaży podczas konfigurowania tych profili – eliminuje to nieporozumienia oraz wyjaśnia definicje gorących leadów w całej firmie.
Wyobraź sobie scenariusz, w którym zespół marketingowy tworzy profile lead scoringowe bez większego researchu i współpracy ze sprzedażą. Rezultat? Potencjalny rozdźwięk między tym, co marketing postrzega jako gorący lead, a tym co zespół sprzedaży uznaje za możliwe do podjęcia działania. Uwzględnienie w tym procesie spostrzeżeń i perspektyw zespołu sprzedaży tworzy wspólną strategię. Oba zespoły muszą pracować w tandemie, aby zabezpieczyć i pchnąć potencjalnych klientów w dół lejka sprzedażowego.
2. Powiadomienia dotyczące gorących leadów
W dynamicznej interakcji między sprzedażą a marketingiem, powiadomienia dla gorących leadów stają się podstawą, wypełniając lukę między zainteresowaniem potencjalnych klientów a zdecydowanymi działaniami.
Alerty, które ogłaszają gorące leady w czasie rzeczywistym, ułatwiają śledzenie odwiedzających witrynę. Takie powiadomienia są kluczowym narzędziem dla działów sprzedaży. Technologia ta zapewnia przedstawicielom handlowym informacje, gdy aktywni, wykwalifikowani potencjalni klienci przeglądają stronę internetową firmy. Natychmiastowość powiadomień umożliwia zespołom sprzedaży przeprowadzenie spersonalizowanych rozmów w odpowiednim czasie, wykorzystując zaangażowanie potencjalnego klienta.
Poza korzyściami ilościowymi podejście to poprawia ogólne wrażenia konsumentów, pokazując szybkość reakcji i dostosowane zaangażowanie. Nie tylko optymalizuje czas dotarcia, ale także przyczynia się do podejmowania decyzji opartych na danych, zapewniając przewagę konkurencyjną w dynamicznym krajobrazie sprzedaży.
3. Content, który Ci pomoże
Pomyśl o swoich treściach nie jako o informacjach, ale jako o doświadczeniu – czymś, co rezonuje, urzeka i wzbudza prawdziwe zainteresowanie. Aby to osiągnąć, poznaj odbiorców, żeby zrozumieć ich unikalne role i wyzwania. Dostosuj odpowiednio swoje e-maile, odnosząc się do ich konkretnych problemów i aspiracji. Treści to coś więcej, niż tylko informacje chodzi o stworzenie osobistej więzi, która wydaje się istotna i pożądana.
Tworzenie odpowiednich treści to ciągła droga – korzystaj z analiz, aby zrozumieć, w jaki sposób Twoi odbiorcy angażują się i stale udoskonalaj swoją strategię. Celem jest nie tylko przekazanie wiadomości, ale także stworzenie doświadczenia, które pozostawi trwałe wrażenie, tworząc więź wykraczającą poza transakcję biznesową.
4. Rozpoznawalność marki
Przedstawiciele handlowi działają jako pierwsza linia kontaktu z firmą, dlatego konieczne jest, aby byli dobrze zaznajomieni z tożsamością marki, misją marketingową i zawiłymi szczegółami produktu. Poświęcając czas na ich edukację, firma umożliwia im nie tylko sprzedaż produktów, ale także skuteczne komunikowanie wartości marki i unikalnych propozycji sprzedaży. Wyposaża to zespoły w niezbędną wiedzę do odpowiadania na pytania, radzenie sobie z obiekcjami i ostatecznie budowanie silniejszych, bardziej znaczących relacji z potencjalnymi klientami.
5. Dostęp do kalendarza marketingu
Sprzedawcy nie lubią niespodzianek. Zapewnij im dostęp do dokładnych i zaktualizowanych kalendarzy marketingowych, aby wiedzieli o wszystkich nadchodzących kampaniach e-mailowych, wydarzeniach, tematach postów na blogu itp. Informacje te pozwolą dostosować i poprowadzić rozmowy z potencjalnymi klientami.
Ta przejrzystość nie tylko eliminuje element zaskoczenia, ale także pozwala dostosować rozmowy z potencjalnymi klientami w oparciu o szerszy kontekst bieżących działań marketingowych. Uzbrojeni w to sprzedawcy mogą płynnie włączać inicjatywy marketingowe do swoich rozmów.
6. Wspólne KPI
Ustanowienie wspólnych kluczowych wskaźników wydajności (KPI), które dostosowują cele zarówno sprzedaży, jak i marketingu. Skłania to oba zespoły nie tylko do dzielenia się poczuciem odpowiedzialności, ale także zachęca je do ciągłej komunikacji i koordynacji. W taki wypadku każde ich działanie jest ukierunkowane na osiągnięcie wspólnych celów.
Niezależnie od tego, czy chodzi o zwiększenie współczynników konwersji potencjalnych klientów, zwiększenie pozyskiwania konsumentów, czy wzrost ogólnych przychodów, wspólne wskaźniki KPI, zapewniają, że każdy wysiłek obu zespołów przyczynia się do nadrzędnego sukcesu firmy.
7. Współpraca
Nie utknij w przekonaniu, że zadaniem marketingu jest zdominowanie sprzedaży. Tak nie jest – a takie podejście doprowadzi Cię do upadku. Zaangażuj sprzedaż w marketingowe burze mózgów dotyczące treści, oceny potencjalnych klientów, e-maili itp. W końcu spędzają cały dzień na interakcji z potencjalnymi klientami i wiedzą, czego szukają, aby zamknąć transakcję.
Podsumowanie
Współpraca marketingu i sprzedaży jest ważnym aspektem działania firmy w ogóle. W końcu bez działań marketingowych praca sprzedawców byłaby bardzo utrudniona, jeżeli nie niemożliwa. Dlatego zaciśnięcie współpracy jest ważne, aby rozwijać firmę i jej działania.
Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?
Wypełnij formularz kontaktowy
lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl
- Program CRM a System CRM – różnice i znaczenie - 2024-10-28
- CI Manager. Dlaczego warto dostosować wygląd systemu do Twojej firmy? - 2024-08-02
- Prosty CRM: Jak łatwo współpracować z klientami? - 2024-05-17