Core vs. More – edycje SpiceCRM

Nie ma dwóch takich samych firm, nie ma dwóch takich samych projektów i nie ma dwóch takich samych systemów CRM. Elastyczność to kluczowa funkcja systemu SpiceCRM, a możliwość dostosowania jest wpisana w jego DNA. Dlatego większość systemów CRM występuje w kilku wersjach tak, aby do każdej firmy jak najlepiej je dostosować.

Warto zwrócić więc uwagę na różne wersje systemu SpiceCRM. Poznaj ich zalety i funkcje, którymi się różnią.

Różne wersje, jeden system

Z biegiem lat tworzy się wiele wymagań i oczekiwań wobec systemu. Aby zaspokoić i utrzymać ideę Open Source producent SpiceCRM postanowił podzielić swoje narzędzie na dwie wersję „Core” i „More”. Takie działanie miało zaspokoić wymogi osób, które chcą zachować swój system w filozofii otwartego kodu, ale również osób, które chcą rozwijać swoje narzędzie.

Core

Wersja Core obejmuje wszystkie podstawowe i niezbędne funkcje CRM i pozwoli firmie wdrożyć najnowocześniejszy system CRM, używać go od razu po wyjęciu z pudełka lub budować w nim.

Edycja Core jest wersją GPL SpiceCRM. Obejmuje ona istotne i najczęściej używane procesy. Dotyczy to głównie marketingu, sprzedaży, a także podstawowych procesów usługowych. Core obejmuje również podstawowe wymagania dotyczące raportowania. Jest to idealna baza do budowania niestandardowych rozwiązań na jej podstawie. Pod względem technologicznym dostępne są wszystkie udoskonalenia.

Warto pamiętać, że wersja podstawowa SpiceCRM jest dostarczana bez wsparcia. Podążając za filozofią Open Source system można samemu ściągnąć i zainstalować, ale będzie to wymagać pewnych umiejętności lub wykwalifikowanego partnera.

More

Edycja More zawiera gotowe aplikacje i dodatki, które dodają korzyści do rozwiązania i mogą obniżyć koszty wdrożenia, jeśli standardowe integracje pasują do celu.

More bazuje na podstawowej wersji, ale zawiera dodatkowe rozszerzenia. Są to: pełnoprawne zarządzanie produktami, dokumentami sprzedaży i ofertami, ulepszone raportowanie. Więcej funkcji w zakresie usług, takich jak umowy SLA lub zlecenia serwisowe. Oferuje również gotową integrację z oprogramowaniem do pracy grupowej oraz dodatkowe funkcje, takie jak: integrator SAP lub do takich narzędzi jak Mailgun, Sendgrid czy innych narzędzi marketingowych. Pozwala również na korzystanie z narzędzia bez ograniczeń licencji GPL.

Ta edycja jest skierowana do profesjonalnych użytkowników, którzy chcą rozbudować CRM, ale nie chcą teto robić samodzielnie.

Wykorzystanie systemu SuiteCRM w praktyce

System SuiteCRM w wersji More został wdrożony w firmie Bricoman. 200 użytkowników korzysta z narzędzia CRM, który jest dostosowany do ich wymagań i oczekiwań. Dzięki wdrożeniu rozszerzonej wersji narzędzie miało już oczekiwane integracje, które łączyły się z pozostałymi aplikacjami wykorzystywanymi przez pracowników Bricoman. Takie działanie poprawiło współpracę działów i filii firmy.

Przy wdrożeniu systemu kierowano się komfortem pracowników, aby poprawić ich działania w pracy, ale także, aby wpłynąć na doświadczenia klientów.

core

Podsumowanie

Systemy przeważnie mają wiele wersji, każda oferuje co innego i każdy może znaleźć coś dla siebie. Dlatego warto się „rozejrzeć” wśród nich i dobrać odpowiednią dla siebie i swojego biznesu. Należy również pamiętać, żeby najlepiej dobierać system i jego wersję, który najlepiej odpowiada na unikalne potrzeby firmy, w której będzie wdrażany.

Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?

Wypełnij formularz kontaktowy

lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl

Scroll to Top