- Cena CRM, co się na nią składa? - 2024-02-19
- Porównanie narzędzi CRM dla małych i średnich firm - 2024-01-11
- Łatwe wdrożenie CRM: Kluczowe kroki - 2023-10-11
Nie ma dwóch takich samych firm, nie ma dwóch takich samych projektów i nie ma dwóch takich samych systemów CRM. Elastyczność to kluczowa funkcja systemu SpiceCRM, a możliwość dostosowania jest wpisana w jego DNA. Dlatego większość systemów CRM występuje w kilku wersjach tak, aby do każdej firmy jak najlepiej je dostosować.
Warto zwrócić więc uwagę na różne wersje systemu SpiceCRM. Poznaj ich zalety i funkcje, którymi się różnią.
Różne wersje, jeden system
Z biegiem lat tworzy się wiele wymagań i oczekiwań wobec systemu. Aby zaspokoić i utrzymać ideę Open Source producent SpiceCRM postanowił podzielić swoje narzędzie na dwie wersję „Core” i „More”. Takie działanie miało zaspokoić wymogi osób, które chcą zachować swój system w filozofii otwartego kodu, ale również osób, które chcą rozwijać swoje narzędzie.
Core
Wersja Core obejmuje wszystkie podstawowe i niezbędne funkcje CRM i pozwoli firmie wdrożyć najnowocześniejszy system CRM, używać go od razu po wyjęciu z pudełka lub budować w nim.
Edycja Core jest wersją GPL SpiceCRM. Obejmuje ona istotne i najczęściej używane procesy. Dotyczy to głównie marketingu, sprzedaży, a także podstawowych procesów usługowych. Core obejmuje również podstawowe wymagania dotyczące raportowania. Jest to idealna baza do budowania niestandardowych rozwiązań na jej podstawie. Pod względem technologicznym dostępne są wszystkie udoskonalenia.
Warto pamiętać, że wersja podstawowa SpiceCRM jest dostarczana bez wsparcia. Podążając za filozofią Open Source system można samemu ściągnąć i zainstalować, ale będzie to wymagać pewnych umiejętności lub wykwalifikowanego partnera.
More
Edycja More zawiera gotowe aplikacje i dodatki, które dodają korzyści do rozwiązania i mogą obniżyć koszty wdrożenia, jeśli standardowe integracje pasują do celu.
More bazuje na podstawowej wersji, ale zawiera dodatkowe rozszerzenia. Są to: pełnoprawne zarządzanie produktami, dokumentami sprzedaży i ofertami, ulepszone raportowanie. Więcej funkcji w zakresie usług, takich jak umowy SLA lub zlecenia serwisowe. Oferuje również gotową integrację z oprogramowaniem do pracy grupowej oraz dodatkowe funkcje, takie jak: integrator SAP lub do takich narzędzi jak Mailgun, Sendgrid czy innych narzędzi marketingowych. Pozwala również na korzystanie z narzędzia bez ograniczeń licencji GPL.
Ta edycja jest skierowana do profesjonalnych użytkowników, którzy chcą rozbudować CRM, ale nie chcą teto robić samodzielnie.
Porównanie edycji Core vs. More
Porównanie wersji systemu SpiceCRM na pewno wyjdzie łatwiej, gdy będą one zestawione obok siebie. Poniżej znajdziesz tabelkę, w której jest przedstawione, czym mogą się różnić edycje Core i More.
SpiceCRM | Core | More |
Dystrybucja | ||
On Site | ✓ | ✓ |
On Demand | ✓ | |
Open Source | ✓ | ✓ |
Licencja na użytkowanie | ✓ | |
Zarządzanie relacjami | ||
Rozmowy tel., spotkania, zadania, e-maile | ✓ | ✓ |
Współdzielenie plików | ✓ | ✓ |
Kalendarz | ✓ | ✓ |
Dodatkowe kanały masowej komunikacji (Sendgrid, Mailgun, Twilio) | ✓ | |
Integracja z centralką telefoniczną | ✓ | |
Powiadomienia | ✓ | ✓ |
Workflows | ✓ | |
Integracje | ||
Integracja Google Maps | ✓ | ✓ |
Integracja LinkedIn | ✓ | ✓ |
Integracja Google Calendar | ✓ | |
GSuite | ✓ | |
MS Exchange | ✓ | |
Office 365 | ✓ | |
Sprzedaż i szanse sprzedażowe | ||
Zarządzanie kontaktami i kontrahentami | ✓ | ✓ |
Dashboardy | ✓ | ✓ |
Namiary | ✓ | ✓ |
Szanse sprzedażowe, lejek sprzedaży | ✓ | ✓ |
Szablony dokumentów sprzedażowych (zapytania ofertowe, umowy, faktury) | ✓ | |
Forecast Management | ✓ | ✓ |
Biznes B2C | ✓ | ✓ |
Zarządzanie produktem | ||
Grupy produktów | ✓ | ✓ |
Produkty | ✓ | ✓ |
Atrybuty produktu | ✓ | |
Warianty produktów | ✓ | |
Sales Document Integration | ✓ | |
Kampanie | ||
Zarządzanie kampaniami | ✓ | ✓ |
Szablony wiadomości | ✓ | ✓ |
Platformy (Sendgrid, Mailgun) | ✓ | |
Telesprzedaż/Telemarketing | ✓ | |
Integracje e-Marketing (Evalanche, Mailchimp,…) | ✓ | |
Planowanie eventów | ✓ | ✓ |
Landing Pages | ✓ | |
Badania opinii | ✓ | |
Zarządzanie serwisem | ||
Zgłoszenia serwisowe | ✓ | ✓ |
Zlecenia serwisowe | ✓ | ✓ |
Zapytania serwisowe | ✓ | ✓ |
Umowy utrzymania | ✓ | |
Umowy serwisowe | ✓ | |
Zamówienia serwisowe | ✓ | |
Harmonogramy serwisowe | ✓ | |
Service Planner | ✓ | |
Badanie opinii klienta | ✓ | |
Zarządzanie projektami | ||
Moduł projekty | ✓ | ✓ |
Struktury podziału pracy dla projektu | ✓ | ✓ |
Planowanie czasu pracy w projekcie | ✓ | |
Zarządzanie zasobami w projekcie | ✓ | |
Integracja z wdrożeniami metodą Scrum | ✓ | ✓ |
HCM | ✓ | |
Organizacja podróży biznesowych | ✓ | ✓ |
Raportowanie | ||
Raporty podstawowe | ✓ | ✓ |
Reporter Cockpit | ✓ | ✓ |
Eksport do pliku CSV | ✓ | ✓ |
Podstawowe wykresy „Google Charts” | ✓ | ✓ |
Rozszerzone wykresy „Google Charts” | ✓ | |
Wykresy „Highcharts” | ✓ | |
Eksport do Excel (.xlsx) | ✓ | |
Eksport do PDF | ✓ | |
Eksport do grupy odbiorców | ✓ | ✓ |
Raporty cykliczne | ✓ | |
Wyświetlanie raportów na Dashboard | ✓ | |
Query Analyzer | ✓ | |
Kontrola uprawnień (ACL) | ||
ACL zarządzanie uprawnieniami | ✓ | ✓ |
Uprawnienia oparte na terytorium | ✓ |
Wykorzystanie systemu SpiceCRM w praktyce
System SpiceCRM został już wykorzystany w wielu firmach.
Narzędzie wdrożono w zagranicznych organizacjach, ale także w Polsce. Implementacje w takich firmach jak Wisła Kraków, Sanpol, Bricoman poprowadziło eVolpe, partner producenta systemu SpiceCRM.
Firmy korzystają zarówno z darmowej wersji „Core” jak i z edycji „More”, która jest dodatkowo płatna. Dobór licencji jest zależny od potrzeb, które ma organizacja, dlatego warto zaznajomić się ze wszystkim, co oferuje narzędzie.
Dzięki SpiceCRM jeszcze sprawniej odpowiadamy na potrzeby fachowców branży budowlanej, z którymi współpracujemy. Oszczędzamy też na czasie i kosztach wewnętrznych procesów. (…)
Podsumowanie
Systemy przeważnie mają wiele wersji, każda oferuje co innego i każdy może znaleźć coś dla siebie. Dlatego warto się „rozejrzeć” wśród nich i dobrać odpowiednią dla siebie i swojego biznesu. Należy również pamiętać, żeby najlepiej dobierać system i jego wersję, który najlepiej odpowiada na unikalne potrzeby firmy, w której będzie wdrażany.
Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?
Wypełnij formularz kontaktowy
lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl
- Cena CRM, co się na nią składa? - 2024-02-19
- Porównanie narzędzi CRM dla małych i średnich firm - 2024-01-11
- Łatwe wdrożenie CRM: Kluczowe kroki - 2023-10-11