Core vs. More – edycje SpiceCRM

Nie ma dwóch takich samych firm, nie ma dwóch takich samych projektów i nie ma dwóch takich samych systemów CRM. Elastyczność to kluczowa funkcja systemu SpiceCRM, a możliwość dostosowania jest wpisana w jego DNA. Dlatego większość systemów CRM występuje w kilku wersjach tak, aby do każdej firmy jak najlepiej je dostosować.

Warto zwrócić więc uwagę na różne wersje systemu SpiceCRM. Poznaj ich zalety i funkcje, którymi się różnią.

Różne wersje, jeden system

Z biegiem lat tworzy się wiele wymagań i oczekiwań wobec systemu. Aby zaspokoić i utrzymać ideę Open Source producent SpiceCRM postanowił podzielić swoje narzędzie na dwie wersję „Core” i „More”. Takie działanie miało zaspokoić wymogi osób, które chcą zachować swój system w filozofii otwartego kodu, ale również osób, które chcą rozwijać swoje narzędzie.

Core

Wersja Core obejmuje wszystkie podstawowe i niezbędne funkcje CRM i pozwoli firmie wdrożyć najnowocześniejszy system CRM, używać go od razu po wyjęciu z pudełka lub budować w nim.

Edycja Core jest wersją GPL SpiceCRM. Obejmuje ona istotne i najczęściej używane procesy. Dotyczy to głównie marketingu, sprzedaży, a także podstawowych procesów usługowych. Core obejmuje również podstawowe wymagania dotyczące raportowania. Jest to idealna baza do budowania niestandardowych rozwiązań na jej podstawie. Pod względem technologicznym dostępne są wszystkie udoskonalenia.

Warto pamiętać, że wersja podstawowa SpiceCRM jest dostarczana bez wsparcia. Podążając za filozofią Open Source system można samemu ściągnąć i zainstalować, ale będzie to wymagać pewnych umiejętności lub wykwalifikowanego partnera.

More

Edycja More zawiera gotowe aplikacje i dodatki, które dodają korzyści do rozwiązania i mogą obniżyć koszty wdrożenia, jeśli standardowe integracje pasują do celu.

More bazuje na podstawowej wersji, ale zawiera dodatkowe rozszerzenia. Są to: pełnoprawne zarządzanie produktami, dokumentami sprzedaży i ofertami, ulepszone raportowanie. Więcej funkcji w zakresie usług, takich jak umowy SLA lub zlecenia serwisowe. Oferuje również gotową integrację z oprogramowaniem do pracy grupowej oraz dodatkowe funkcje, takie jak: integrator SAP lub do takich narzędzi jak Mailgun, Sendgrid czy innych narzędzi marketingowych. Pozwala również na korzystanie z narzędzia bez ograniczeń licencji GPL.

Ta edycja jest skierowana do profesjonalnych użytkowników, którzy chcą rozbudować CRM, ale nie chcą teto robić samodzielnie.

Porównanie edycji Core vs. More

Porównanie wersji systemu SpiceCRM na pewno wyjdzie łatwiej, gdy będą one zestawione obok siebie. Poniżej znajdziesz tabelkę, w której jest przedstawione, czym mogą się różnić edycje Core i More.

SpiceCRMCoreMore
Dystrybucja
On Site
On Demand
Open Source
Licencja na użytkowanie
Zarządzanie relacjami
Rozmowy tel., spotkania, zadania, e-maile
Współdzielenie plików
Kalendarz
Dodatkowe kanały masowej komunikacji (Sendgrid, Mailgun, Twilio)
Integracja z centralką telefoniczną
Powiadomienia
Workflows
Integracje
Integracja Google Maps
Integracja LinkedIn
Integracja Google Calendar
GSuite
MS Exchange
Office 365
Sprzedaż i szanse sprzedażowe
Zarządzanie kontaktami i kontrahentami
Dashboardy
Namiary
Szanse sprzedażowe, lejek sprzedaży
Szablony dokumentów sprzedażowych (zapytania ofertowe, umowy, faktury)
Forecast Management
Biznes B2C
Zarządzanie produktem
Grupy produktów
Produkty
Atrybuty produktu
Warianty produktów
Sales Document Integration
Kampanie
Zarządzanie kampaniami
Szablony wiadomości
Platformy (Sendgrid, Mailgun)
Telesprzedaż/Telemarketing
Integracje e-Marketing (Evalanche, Mailchimp,…)
Planowanie eventów
Landing Pages
Badania opinii
Zarządzanie serwisem
Zgłoszenia serwisowe
Zlecenia serwisowe
Zapytania serwisowe
Umowy utrzymania
Umowy serwisowe
Zamówienia serwisowe
Harmonogramy serwisowe
Service Planner
Badanie opinii klienta
Zarządzanie projektami
Moduł projekty
Struktury podziału pracy dla projektu
Planowanie czasu pracy w projekcie
Zarządzanie zasobami w projekcie
Integracja z wdrożeniami metodą Scrum
HCM
Organizacja podróży biznesowych
Raportowanie
Raporty podstawowe
Reporter Cockpit
Eksport do pliku CSV
Podstawowe wykresy „Google Charts”
Rozszerzone wykresy „Google Charts”
Wykresy „Highcharts”
Eksport do Excel (.xlsx)
Eksport do PDF
Eksport do grupy odbiorców
Raporty cykliczne
Wyświetlanie raportów na Dashboard
Query Analyzer
Kontrola uprawnień (ACL)
ACL zarządzanie uprawnieniami
Uprawnienia oparte na terytorium

Wykorzystanie systemu SpiceCRM w praktyce

System SpiceCRM został już wykorzystany w wielu firmach.

Narzędzie wdrożono w zagranicznych organizacjach, ale także w Polsce. Implementacje w takich firmach jak Wisła Kraków, Sanpol, Bricoman poprowadziło eVolpe, partner producenta systemu SpiceCRM.

Firmy korzystają zarówno z darmowej wersji „Core” jak i z edycji „More”, która jest dodatkowo płatna. Dobór licencji jest zależny od potrzeb, które ma organizacja, dlatego warto zaznajomić się ze wszystkim, co oferuje narzędzie.

Krystian Guzenda, Bricoman Polska

Dzięki SpiceCRM jeszcze sprawniej odpowiadamy na potrzeby fachowców branży budowlanej, z którymi współpracujemy. Oszczędzamy też na czasie i kosztach wewnętrznych procesów. (…)

Podsumowanie

Systemy przeważnie mają wiele wersji, każda oferuje co innego i każdy może znaleźć coś dla siebie. Dlatego warto się „rozejrzeć” wśród nich i dobrać odpowiednią dla siebie i swojego biznesu. Należy również pamiętać, żeby najlepiej dobierać system i jego wersję, który najlepiej odpowiada na unikalne potrzeby firmy, w której będzie wdrażany.

Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?

Wypełnij formularz kontaktowy

lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl

Scroll to Top