Co składa się na cenę systemu CRM?

Wdrażając narzędzie CRM, nie powinno się oszczędzać, w końcu ma to być system, który będzie ułatwiać pracę. Jednak nie zawsze każdy może sobie na to pozwolić. Dlatego wielu przedsiębiorców na początku postanawia wdrożyć Open Source, które kojarzy się z darmowym CRM.

Warto wiedzieć, że to jest tylko mit, który kojarzy się z taką technologią. Jaki jest realny koszt CRM i co składa się na cenę systemu?

1.     Koszty licencji CRM

Pierwszym i jednym z kluczowych elementów kosztów jest liczba użytkowników korzystających z systemu. Każdy pracownik, który ma dostęp do CRM, wymaga licencji, co bezpośrednio wpływa na całkowity koszt. SpiceCRM oferuje elastyczne modele licencji, dzięki czemu firmy mogą dostosować ich liczbę do swoich indywidualnych potrzeb.

Co prawda SpiceCRM to narzędzie Open Source, więc można go również dostosować bez konieczności kupowania licencji. Ten system występuje w dwóch wersjach CoreMore. Ta pierwsza jest darmowa i oparta na otwartym kodzie. Druga wersja to rozszerzone narzędzie, które dostarcza więcej możliwości, jednak jest płatna, co oznacza, że każdemu użytkownikowi należy wykupić dostęp.

2.     Funkcje i moduły dodatkowe

Koszt CRM zależy również od zakresu funkcji i modułów dodatkowych, które firma chce wdrożyć. SpiceCRM oferuje szeroki zakres funkcji, takich jak zarządzanie kontaktami, leadami, marketingiem, sprzedażą czy obsługą klienta.

W zależności od potrzeb przedsiębiorstwa mogą dostosować swoje oprogramowanie do konkretnych wymagań. Najlepiej, aby to wszystko zrobiła firma wdrożeniowa, która zajmuje się takimi sprawami na co dzień. Zapewnia to bezpieczeństwo, ponieważ jest pewność, że zrobiły to doświadczone osoby. Aby jak najlepiej wykonać swoje zadanie, zostanie przeprowadzona również analiza potrzeb przedsiębiorstwa, aby moduły odpowiednio działały.

3.     Dostosowanie i integracje systemów

Innym ważnym aspektem kosztów CRM jest dostosowanie platformy do specyficznych potrzeb firmy oraz integracja z istniejącymi systemami. Warto pamiętać, że elastyczność systemu jest duża. To dobry sposób na rozszerzenie możliwości systemu, bez konieczności tworzenia nowych systemów. Warto skorzystać z gotowych integratorów stworzonych przez deweloperów lub producentów narzędzia. Dzięki dodaniu takich możliwości praca stanie się bardziej automatyczna i zajmie mniej czasu, a zarządzanie kontaktami – łatwiejsze.

SpiceCRM umożliwia łatwe dostosowanie interfejsu, raportów czy tworzenie procesów biznesowych. Integracja z innymi narzędziami, takimi jak systemy finansowe czy marketingowe, może jednak wpłynąć na całkowity koszt wdrożenia.

4.     Wsparcie techniczne i szkolenia pracowników

Posiadanie wsparcia technicznego oraz odpowiednie szkolenia dla pracowników to kluczowe elementy sukcesu wdrożenia CRM. Koszty związane z tym obszarem mogą znacząco wpłynąć na budżet. SpiceCRM oferuje wsparcie techniczne oraz szkolenia, dzięki którym firma może efektywnie korzystać z potencjału systemu.

Takie szkolenia może również przeprowadzić firma wdrożeniowa. Jest to dobre podejście, ponieważ zespół, który przeprowadził wdrożenie, dobrze zna to narzędzie oraz firmę, która będzie z niego korzystać. Ułatwi to sprawę w kwestii tłumaczenia i pokazywania możliwości.

Nie warto rezygnować ze szkolenia pracowników. Im szybciej nauczą się korzystać z nowego narzędzia, tym lepiej będą go rozumieć, a to wpłynie na szybki zwrot kosztów wdrożenia systemu CRM. Sprawne zarządzanie relacjami także wpłynie pozytywnie.

5.     Chmura czy wersja lokalna

Decyzja pomiędzy wersją chmurową (SaaS), a lokalną może mieć istotny wpływ na koszty. SpiceCRM oferuje obie opcje, co daje firmom elastyczność w wyborze sposobu hostingu. Model chmurowy często eliminuje koszty związane z utrzymaniem infrastruktury, ale może generować abonamenty miesięczne.

Dokładne informacje na temat tego jak wybór hostowania może wpłynąć na koszty systemu, są w tekście na ten temat.

składa się na cenę systemu

Dlaczego warto wdrożyć CRM z partnerem wdrożeniowym?

SpiceCRM to narzędzie Open Source, które przy odpowiednich umiejętnościach można zainstalować samemu. Jednak warto zrobić to przy współpracy z doświadczonym partnerem wdrożeniowym, który nie tylko zajmie się tym za przedsiębiorcę, ale także pomoże w dostosowaniu systemu do realiów firmy. Robienie tego samemu może być kłopotliwe i pochłonąć duże koszty.

Współpraca z firmą wdrożeniową zapewni bezpieczeństwo i odpowiednie przeniesienie danych do systemu. A po wszystkim zostanie przeprowadzone szkolenie, które przedstawi możliwości narzędzia pracownikom i zespołom, które będą z niego korzystać.

Cena wdrożenia CRM na pewno zmieni cenę narzędzia, jednak warto rozważyć wsparcie profesjonalistów.

Podsumowanie

Ostateczny koszt wdrożenia CRM zależy od wielu czynników, a wybór konkretnej platformy może istotnie wpłynąć na budżet firmy. To oczywiste, że każdy chciałby mieć tani CRM, jednak czy jest to najlepsze rozwiązanie? SpiceCRM, oferując elastyczność w licencjach, bogate funkcje oraz możliwość dostosowania, stwarza atrakcyjne rozwiązanie dla przedsiębiorstw o różnych potrzebach i rozmiarach. Przed podjęciem decyzji warto dokładnie przeanalizować wszystkie koszty wdrożenia systemu CRM i dopasować je do indywidualnych wymagań biznesowych.

Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?

Wypełnij formularz kontaktowy

lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl

Scroll to Top