Trendy w systemach CRM w 2024 roku

Mimo że mamy już luty to warto wciąż zanurzyć się w zapowiadane trendy i zmiany. Warto się temu przyjrzeć, ponieważ może to być preludium do tego co producenci mogą wprowadzać do systemów.

Takie listy to także podpowiedź dla użytkowników narzędzi CRM, aby wiedzieli, na co warto się skupiać w przyszłości i czego będą od nich wymagali klienci. Trendy w systemach CRM to zapowiedź tego, na czym należy się skupiać i co warto obserwować, aby jak najlepiej działało nie tylko w narzędziu, ale także w organizacji.

Poznaj najczęściej zapowiadane trendy dla systemów CRM Open Source, które warto znać.

Trend 1: Integracja i konsolidacja danych

System Open Source ma taką zaletę, że można go dowolnie rozbudowywać, tak aby zyskał funkcje, które są aktualnie potrzebne do odpowiedniego działania firmy. Jednak to rozbudowywanie nie powinno się ograniczać tylko do obszaru samego systemu CRM, warto zainteresować się integracjami, które zwiększają możliwości narzędzia.

Integracje pozwalają na uzupełnienie funkcjonalności systemu, co wpływa na pracę i automatyzację działań. SpiceCRM ma kilka integracji wartych uwagi. Niektóre są stworzone przez producenta, inne przez społeczność, a kolejne przez partnerów systemu, którzy dodają swoje rozwiązania odpowiadające potrzebom klientów.

Integracje SpiceCRM, na które warto zwrócić uwagę:

  • Integracja z Outlookiem – pozwala na archiwizację maili w konkretnych rekordach, których dotyczą wiadomości, dzięki temu nie trzeba robić kolejnych kroków, które należałoby wykonać, aby przenieść informacje do CRM,
  • Integracja GUS – pozwala na bezproblemowe uzupełnienie danych bez potrzeby kopiowania i przeklejania informacji, które są kluczowe dla rekordów. Dzięki zastosowaniu tego użytkownik uniknie błędów lub nieporozumień przy ewentualnym przepisywaniu danych,
  • Kalendarz Google – umożliwia automatyczne zapisywanie spotkań i ważnych wydarzeń, o których następnie system CRM przypomina.

Trend 2: Zaangażowanie wielokanałowe (omni-channel)

O zróżnicowaniu kanałów komunikacji mówi się od jakiegoś czasu. Jest to spowodowane głównie tym, że każdy klient ma konkretne preferencje jeżeli chodzi o chęć komunikowania się z marką. Dlatego firmy powinny wyjść temu naprzeciw i udostępnić różne możliwości. Telefon i mail to podstawa, w ostatnim czasie do tego grona dołączają czatboty, które wykonują część pracy za agentów, obsługując klientów już na stronie. Nie można też zapominać o mediach społecznościowych, tam klienci również lubią zostawiać pytania i opinie dotyczące marki.

Ze względu na to jak bardzo zróżnicowane są te możliwości, należy pamiętać o nich i zapewnić dostęp do każdej z nich. Klienci są różni i mają różne potrzeby, dlatego obsługa powinna mieć możliwości dotarcia do każdego i rozwiązania problemów, a system CRM musi być w tym pomocny i wspierać te działania. Dzięki temu narzędzia CRM ewoluują, aby zapewnić płynną obsługę wielokanałową, a interakcje z klientami są spójne i zintegrowane.

trendy w systemach crm

Trend 3: Dostępność mobilna

Ten trend chyba nikogo nie powinien już zdziwić. Każdy ma zainstalowane jakieś aplikacje na telefonie. Dlaczego nie wprowadzić tego także do kultury pracy? W świecie pracy hybrydowej mobilny CRM staje się coraz ważniejszy, platformy CRM optymalizują swoje narzędzia tak, aby jak najlepiej działały na urządzeniach mobilnych, a co niektóre tworzą dedykowane aplikacje do tego.

Takie ułatwienia nie są spowodowane jedynie możliwością pracy hybrydowej, w końcu przedstawiciele handlowi pracowali z terenu jeszcze przed czasami pandemii i COVID-19. Konfiguracja systemu CRM w taki sposób, że można z niego korzystać nie tylko przy biurku, jest ułatwieniem dla wielu osób, można załatwić wiele rzeczy w trakcie spotkania, czy w drodze na nie. Użytkownik czuje się pewnie, bo zawsze ma narzędzie pod ręką i może do niego zajrzeć, aby upewnić się co do informacji czy je uzupełnić.

SpiceCRM to system, który nie ma dedykowanej aplikacji, jednak jest on odpowiednio dostosowany do narzędzi mobilnych, tak aby wyświetlały się na telefonach czy tabletach.

Trend 4: Doświadczenie klienta

To nadal priorytet, na który powinno kłaść się nacisk. Systemy pozwalają na śledzenie podróży klienta, aby działania zespołów marketingu czy sprzedaży pokrywały się z tym czego od nich się oczekuje. CX to nadal wyzwanie dla niektórych marek jednak warte podjęcia, ponieważ wciąż widać, że konsumenci przedstawiają duże wymagania co do tego, jakie mają doświadczenia z firmą.

88% firm stawia teraz na pierwszym miejscu obsługę klienta. 

Warto pamiętać o tym, że doświadczenia klienta to podstawa w relacjach. Pracownicy powinni mieć narzędzia, dzięki którym załatwianie takich rzeczy będzie łatwiejsze.

Trend 5: Prywatność i zgodność danych klienta

Bezpieczeństwo danych i RODO nadal są ważne dla wielu klientów. Coraz większa świadomość klientów w zakresie ochrony informacji wymaga od producentów systemów CRM zwiększenia zabezpieczeń. Słysząc o wyciekach danych, na pewno nikt nie chce, aby jego wrażliwe informacje zostały udostępnione wszystkim.

SpiceCRM pomoże Ci utrzymać zgodność procesów z zapisami RODO. System przechowuje informacje o udzielonej przez klienta zgodzie na przetwarzanie danych osobowych oraz preferencyjnych związanych z otrzymywaniem komunikacji marketingowej.

Dzięki takim zabezpieczeniom klient ma pewność, że jego dane nie są wykorzystywane wbrew wyznaczonym celom. Pozwala to na działania według odpowiednich wytycznych.

trendy w systemach crm

Podsumowanie

Świadomość tego, na jakie trendy warto zwracać uwagę może przyczynić się do poprawy jakości obsługi klientów. Warto mieć na uwadze zmiany, jakie zachodzą, ale także co można zyskać dzięki wdrożeniu systemu CRM, który bez wątpienia ułatwi i zautomatyzuje wykonywaną pracę.

Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?

Wypełnij formularz kontaktowy

lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl

Scroll to Top