- Jak działa custom CRM i co możesz zyskać? - 2024-09-17
- Różnice między CRM a CX. Kluczowe elementy zarządzania relacjami - 2024-05-07
- Systemy CRM rodzaje narzędzi - 2024-04-29
Systemy o otwartym kodzie podbijają świat. Niedawno przytaczałem badanie, które wskazuje, że systemy Open Source rozwijają się szybciej niż narzędzia, w których nie można zmienić kodu. Przedsiębiorcy bardzo chętnie sięgają po oprogramowanie, które można dostosować pod własne potrzeby. Open Source to dla wielu sposób na personalizację sprawdzonych w boju schematów. Dlatego systemy oparte na technologii Open Source są tak popularne nie tylko na świecie, ale także w Polsce.
Co wyróżnia systemy Open Source CRM?
CRM oparty na Open Source wyróżnia się nieograniczonymi możliwościami, które opierają się na solidnym projekcie rozwojowym. Dostępność kodu źródłowego pozwala na wiele dostosowań. Każdy, kto ma szczególne wymagania dotyczące systemu, ale nie chce tworzyć własnej platformy od podstaw, może skorzystać z takiego rozwiązania. Na szczęście na rynku jest ich wiele. Można dostosować je do swoich potrzeb i stworzyć w nich potrzebne funkcje.
System Open Source CRM jest na tyle elastycznym narzędziem, że bez problemu go dostosujesz, spersonalizujesz i zautomatyzujesz. CRM rozwija się wówczas razem z Twoim biznesem. Na początku możesz nie potrzebować niektórych funkcji. Z czasem można będzie stworzyć kolejne procesy.
1. Brak opłat licencyjnych
Jeden z kluczowych powodów, dla których warto zapoznać się z Open Source CRM, to fakt, że takie systemy są dostępne bez konieczności płacenia za licencję. Dzięki temu, że kod źródłowy jest ogólnodostępny, wiele osób poświęca swój czas na rozwijanie tych narzędzi. To właśnie dlatego wiele firm z nich korzysta.
2. Łatwe dopasowanie do potrzeb
Otwarte systemy CRM to bardzo popularna, bezpieczna opcja na nowoczesne i dostosowane do specyficznych wymagań oprogramowanie.
Podstawą ruchu Open Source jest fakt, że wraz z licencją na oprogramowanie, klientowi dostarczany jest także kod źródłowy. Dzięki temu każdy programista jest w stanie całkowicie dostosować, zmienić, zintegrować czy nawet przebudować gotowy system. Przyczynia się to do maksymalizacji korzyści biznesowych wynikających z wykorzystania konkretnej aplikacji.
Jak to wygląda w praktyce? Po prostu korzystasz z odpowiedniego fundamentu i na nim budujesz dalej. Jeśli masz taką potrzebę, możesz dowolnie przearanżować zaproponowany core systemu. Możliwości są nieskończone. Ograniczają Cię tylko własna wyobraźnia i… budżet na wdrożenie.
SpiceCRM – alternatywa dla mainstreamu Open Source CRM
Czasami komercyjny system może być po prostu za duży dla konkretnych biznesów. Dlatego czasami lepiej znaleźć sobie alternatywę, którą można rozbudować i dostosować do własnych potrzeb.
Nowoczesne oprogramowanie prosto z Wiednia może być dobrym rozwiązaniem. SpiceCRM to ciekawa propozycja Open Source CRM, szczególnie dla mniejszych firm z sektora B2B. Można go osadzić w chmurze lub na własnych serwerach. Ma on też sporo do czynienia ze społecznościową edycją tego oprogramowania. Powstał co prawda jako fork SugarCRM Community Edition, ale zupełnie go nie przypomina. Wszystko dzięki nowoczesnej technologii Google – AngularJS oraz popularnemu Lightning Design System.
SpiceCRM występuje w dwóch edycjach: Core i More. Core to wersja darmowa, którą można samodzielnie zainstalować i dostosować, jeżeli posiadasz odpowiednie umiejętności programistyczne. Nie trzeba się wtedy troszczyć o opłaty licencyjne. Wersja More to wersja płatna, ale z większą ilością funkcji. Jeśli dopiero zaczynasz, na tę edycję możesz przejść po jakimś czasie, gdy Twoja firma zacznie prężnie prosperować na rynku.
Podsumowanie
Open Source CRM, takie jak SpiceCRM, staje się coraz bardziej popularne wśród firm, które dążą do efektywnego zarządzania relacjami z klientami, jednocześnie mając pełną kontrolę nad swoim oprogramowaniem i kosztami. Dzięki elastyczności, dostępności kodu źródłowego i rozwijającej się społeczności programistycznej, Open Source CRM przynosi innowacje i konkurencyjną przewagę w dzisiejszym środowisku biznesowym.
Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?
Wypełnij formularz kontaktowy
lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl
- Jak działa custom CRM i co możesz zyskać? - 2024-09-17
- Różnice między CRM a CX. Kluczowe elementy zarządzania relacjami - 2024-05-07
- Systemy CRM rodzaje narzędzi - 2024-04-29