- Jak działa custom CRM i co możesz zyskać? - 2024-09-17
- Różnice między CRM a CX. Kluczowe elementy zarządzania relacjami - 2024-05-07
- Systemy CRM rodzaje narzędzi - 2024-04-29
Mimo że mamy już luty to warto wciąż zanurzyć się w zapowiadane trendy i zmiany. Czemu się temu nie przyjrzeć? Może to być preludium do tego co producenci chcą wprowadzać do systemów.
Takie listy to także podpowiedź dla użytkowników narzędzi CRM, aby wiedzieli, na co warto się skupiać w przyszłości i czego będą od nich wymagali klienci. Trendy w systemach CRM to zapowiedź tego, na czym należy się skupiać i co warto obserwować, aby jak najlepiej działało nie tylko w narzędziu, ale także w organizacji.
Poznaj najczęściej zapowiadane trendy w systemach CRM Open Source, które warto znać.
Trend 1: Integracja i konsolidacja danych
System Open Source ma taką zaletę, że można go dowolnie rozbudowywać, tak aby zyskał funkcje, które są aktualnie potrzebne do odpowiedniego działania firmy. Jednak to rozbudowywanie nie powinno się ograniczać tylko do obszaru samego systemu CRM, warto zainteresować się integracjami, które zwiększają możliwości narzędzia.
Integracje pozwalają na uzupełnienie funkcjonalności systemu, wpływa to na pracę i automatyzację działań. SpiceCRM ma kilka integracji wartych uwagi. Niektóre są stworzone przez producenta, inne przez społeczność, a kolejne przez partnerów systemu, którzy dodają swoje rozwiązania odpowiadające potrzebom klientów.
Integracje SpiceCRM, na które warto zwrócić uwagę:
Trend 2: Zaangażowanie wielokanałowe (omni-channel)
O zróżnicowaniu kanałów komunikacji mówi się od jakiegoś czasu. Jest to spowodowane głównie tym, że każdy klient ma konkretne preferencje jeżeli chodzi o chęć komunikowania się z marką. Firmy powinny wyjść temu naprzeciw i udostępnić różne możliwości. Telefon i mail to podstawa, w ostatnim czasie do tego grona dołączają czatboty, które wykonują część pracy za agentów, obsługując klientów już na stronie. Nie można też zapominać o mediach społecznościowych, tam klienci również lubią zostawiać pytania i opinie dotyczące marki.
Ze względu na to jak bardzo zróżnicowane są te możliwości, należy pamiętać o nich i zapewnić dostęp do każdej z nich. Klienci są różni i mają różne potrzeby, dlatego obsługa powinna mieć możliwości dotarcia do każdego i rozwiązania problemów, a system CRM musi być w tym pomocny i wspierać te działania. Dzięki temu narzędzia CRM ewoluują, aby zapewnić płynną obsługę wielokanałową, a interakcje z klientami są spójne i zintegrowane.
Trend 3: Dostępność mobilna
Ten trend chyba nikogo nie powinien już zdziwić. Każdy ma zainstalowane jakieś aplikacje na telefonie. Dlaczego nie wprowadzić tego także do kultury pracy? W świecie pracy hybrydowej mobilny CRM staje się coraz ważniejszy, platformy CRM optymalizują swoje narzędzia tak, aby jak najlepiej działały na urządzeniach mobilnych, a co niektóre tworzą dedykowane aplikacje do tego.
Takie ułatwienia nie są spowodowane jedynie możliwością pracy hybrydowej, w końcu przedstawiciele handlowi pracowali z terenu jeszcze przed czasami pandemii i COVID-19. Konfiguracja systemu CRM w taki sposób, że można z niego korzystać nie tylko przy biurku, jest ułatwieniem dla wielu osób, można załatwić wiele rzeczy w trakcie spotkania, czy w drodze na nie. Użytkownik czuje się pewnie, bo zawsze ma narzędzie pod ręką i może do niego zajrzeć, aby upewnić się co do informacji czy je uzupełnić.
SpiceCRM to system, który nie ma dedykowanej aplikacji, jednak jest on odpowiednio dostosowany do narzędzi mobilnych, tak aby wyświetlały się na telefonach czy tabletach.
Trend 4: Doświadczenie klienta
To nadal priorytet, na który powinno kłaść się nacisk.
Systemy pozwalają na śledzenie podróży klienta, aby działania zespołów marketingu czy sprzedaży pokrywały się z tym czego od nich się oczekuje. CX to nadal wyzwanie dla niektórych marek jednak warte podjęcia, ponieważ wciąż widać, że konsumenci przedstawiają duże wymagania co do tego, jakie mają doświadczenia z firmą.
88% firm stawia teraz na pierwszym miejscu obsługę klienta.
Warto pamiętać o tym, że doświadczenia klienta to podstawa w relacjach. Pracownicy powinni mieć narzędzia, dzięki którym załatwianie takich rzeczy będzie łatwiejsze.
Trend 5: Prywatność i zgodność danych klienta
Bezpieczeństwo danych i RODO nadal są ważne dla wielu klientów. Coraz większa świadomość klientów w zakresie ochrony informacji wymaga od producentów systemów CRM zwiększenia zabezpieczeń. Słysząc o wyciekach danych, na pewno nikt nie chce, aby jego wrażliwe informacje zostały udostępnione wszystkim.
SpiceCRM pomoże Ci utrzymać zgodność procesów z zapisami RODO. System przechowuje informacje o udzielonej przez klienta zgodzie na przetwarzanie danych osobowych oraz preferencyjnych związanych z otrzymywaniem komunikacji marketingowej.
Dzięki takim zabezpieczeniom klient ma pewność, że jego dane nie są wykorzystywane wbrew wyznaczonym celom. Pozwala to na działania według odpowiednich wytycznych.
Podsumowanie
Świadomość tego, na jakie trendy w systemach CRM warto zwracać uwagę może przyczynić się do poprawy jakości obsługi klientów. Warto mieć na uwadze zmiany, jakie zachodzą, ale także co można zyskać dzięki wdrożeniu systemu CRM, który bez wątpienia ułatwi i zautomatyzuje wykonywaną pracę.
Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?
Wypełnij formularz kontaktowy
lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl
- Jak działa custom CRM i co możesz zyskać? - 2024-09-17
- Różnice między CRM a CX. Kluczowe elementy zarządzania relacjami - 2024-05-07
- Systemy CRM rodzaje narzędzi - 2024-04-29