CRM w chmurze czy inne możliwości? Dowiedz się, gdzie możesz umieścić SpiceCRM

SpiceCRM to stosunkowo nowe narzędzie na rynku. Dlatego warto przybliżyć jego możliwości i działanie. Jeśli zastanawiasz się nad kupnem systemu CRM, warto zwrócić uwagę na aspekty, które nie wiążą się tylko z ceną czy funkcjonalnością.

Jedną z rzeczy, która powinna zwrócić Twoją uwagę, jest to, gdzie najlepiej zainstalować narzędzie. Wybór optymalnej opcji ulokowania systemu może być trudny, ale warto się zastanowić nad tym, gdzie ma być zainstalowane oprogramowanie. Są różne dostępne możliwości, a jedną z nich jest umieszczenie systemu CRM w chmurze.

Jak to wygląda i co można wykorzystać? Tego dowiesz się w tym tekście.

Gdzie zainstalujesz system SpiceCRM?

Jest kilka opcji hostowania systemu CRM: On-Premises, chmura publiczna, SaaS (Software as a Service). Oczywiście to nie wszystkie, ale najbardziej popularne możliwości.

Dlaczego tak ważne jest to, gdzie umieścisz swój system? Głownie dlatego, że może to wpłynąć na Twoje wydatki związane z narzędziem. SpiceCRM jest pozbawiony opłat licencyjnych, jednak nie można zapomnieć o tym, że gdzieś trzeba go zainstalować, a to wiąże się z kosztami, które musisz ponieść lub już poniosłeś. No, ale co na to się składa i z czego to wynika? Już Ci mówię.

Jest kilka możliwości, gdzie możesz przechowywać swoje narzędzie.

Hosting na własnych serwerach – On-Premises

W tym przypadku Twoja firma sama odpowiada za zakup, konfigurację i utrzymanie serwerów oraz infrastruktury potrzebnej do uruchomienia systemu CRM. Kupując narzędzie CRM, umieszczacie go na prywatnych serwerach, którymi dysponujecie.

Takie podejście zapewnia kontrolę nad danymi i środowiskiem, ale wymaga znacznych nakładów finansowych na sprzęt, oprogramowanie i pracowników, którzy muszą to wszystko obsługiwać. To może wpłynąć na koszty lub nie. Zależy to od tego czy już infrastruktura jest już zbudowana, czy trzeba się w nią dopiero zaopatrzyć.

Chmura publiczna

Chmura to coraz popularniejszy sposób hostowania systemów CRM. Jest kilka dostępnych opcji, które można wykorzystać, na przykład Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure czy Google Cloud. Firmy płacą za wykorzystane zasoby, co pozwala na skalowalność i elastyczność infrastruktury w zależności od potrzeb. Takie działanie również redukuje konieczność inwestowania w fizyczny sprzęt i umożliwia dostęp do danych z dowolnego miejsca.

Wybierając chmurę na miejsce hostingowe dla systemu, nie musisz martwić się o serwery i ich kupno, ale pamiętaj, że za to dochodzą opłaty za korzystanie z wybranej opcji.

SaaS (Software as a Service)

W tym modelu firma nie instaluje ani nie hostuje systemu CRM lokalnie. Zamiast tego, korzysta z aplikacji, a dostawca odpowiada za infrastrukturę, aktualizacje i wsparcie techniczne.

Każda z tych opcji ma swoje zalety, jednak wybór należy do Ciebie, jako osoby, która będzie zarządzać później systemem. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb, budżetu i technicznych możliwości firmy.

Porównanie Cloud i On-Premises

Producenci CRM często w ofertach dają możliwość wyboru, gdzie możesz umieścić swój system. Najczęściej konfrontowane są Cloud i On-Premises. Są to jedne z popularniejszych sposobów.

W podjęciu decyzji, jeżeli chodzi o wybór, może pomóc kilka czynników w znalezieniu najlepszego rozwiązania dla Ciebie i Twoich potrzeb biznesowych. Ogólnie rzecz biorąc, rozwiązanie chmurowe w większości przypadków jest tańszym rozwiązaniem w dzisiejszej gospodarce. Chmura dostarczana przez partnera będzie bardziej wydajna w zarządzaniu i na lepszym poziomie usług niż własny serwer.

Istotnym czynnikiem są również umiejętności – prowadzenie platformy chmurowej jest procesem ciągłym, a ludzi, którzy to robią, mogą to robić dla wielu klientów w bardziej efektywny sposób. Z drugiej strony, usługa chmurowa musi również mieć ograniczenia, aby utrzymać stabilność oferty, a tym samym będzie proponować mniejszą elastyczność. Ponadto oferuje mniejsze możliwości integracji, takie jak brak bezpośredniego dostępu do systemowej bazy danych.

Warto pamiętać, że dokonany wybór nie jest ostateczny. SpiceCRM oferuje pełną elastyczność w instalowaniu i uruchamianiu dokładnie tego samego systemu na miejscu. Tak więc w dowolnym momencie masz możliwość przeniesienia systemu z chmury do lokalnej instalacji oraz do chmury.

crm w chmurze

Zalety systemu CRM w chmurze

Zalet umieszczenia narzędzia CRM w chmurze jest kilka. Warto się z nimi zapoznać i mieć je na uwadze przed podjęciem decyzji.

Oszczędności środków finansowych

Mając system CRM w chmurze, nie musimy posiadać rozbudowanej infrastruktury informatycznej, która zwykle łączy się z wysokimi kosztami. Opłaty za utrzymywanie serwerów i innych sprzętów są wysokie, natomiast przetwarzanie w chmurze bazuje na zdalnych zasobach. W przypadku własnych serwerów musisz zatrudnić także osoby odpowiedzialne za ten obszar, co wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Dane bezpiecznie przechowywane

Chmura obliczeniowa daje nam możliwość stworzenia kopii zapasowych ważnych plików dokumentów, czy danych na kilku serwerach i w kilku lokalizacjach. Ryzykiem, które pojawia się przy opcji On-Premises jest gromadzenie wszystkich informacji w jednym miejscu np. w biurze – w przypadku zniszczenia sprzętu możesz zostać pozbawiony niezbędnych danych.

crm w chmurze

Bardziej efektywna współpraca

Chmura pozwala na tworzenie, edytowanie i zapisywanie różnych plików, co w znacznym stopniu ułatwia codzienną współpracę i komunikację w przedsiębiorstwie. Szczególnie jeśli chodzi o informacje na temat klientów, które gromadzi się w systemie CRM w postaci ogromnej bazy danych. CRM w chmurze polepsza współpracę takich działów jak marketing, sprzedaż czy obsługa klienta.

Podsumowanie

Wybór miejsca hostowania jest ważny, w końcu wpływa to na kilka aspektów, które mają, później oddziałuje na korzystanie z narzędzia. Łatwość używania systemu i poczucie bezpieczeństwa jeżeli chodzi o dane, jest ważne, dlatego decyzja o tym gdzie umieści się CRM.

Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?

Wypełnij formularz kontaktowy

lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl

Scroll to Top