W świecie biznesu, utrzymanie stałego kontaktu z klientami oraz skuteczne zarządzanie ich potrzebami i preferencjami stało się kluczowym elementem sukcesu każdej firmy. W tym kontekście pojęcie „CRM” nabiera coraz większego znaczenia.
Choć wiele firm może obawiać się wysokich kosztów wdrożenia systemu CRM, istnieją również dostępne na rynku opcje dostosowane do budżetów mniejszych przedsiębiorstw. Przykładem takiego rozwiązania jest SpiceCRM.
Open Source odpowiedzią na Twoje potrzeby
Pewnie zastanawiasz się, czy coś takiego jak „darmowy system” w ogóle istnieje.
Tani system CRM to już coś innego. W tej kwestii warto zainteresować się rozwiązaniami typu Open Source. SpiceCRM jest systemem, którego kod udostępniany jest społeczności. Dzięki temu każdy, kto chce, może go zainstalować za darmo. To dlatego systemy Open Core cieszą się taką popularnością. Firmy, szczególnie te mniejsze, które rozpoczynają swoją drogę, mogą sobie wtedy pozwolić na system, który ułatwi zarządzanie klientami i pomoże w rozwinięciu organizacji.
Warto pamiętać, że przeważnie tylko podstawowe wersje są darmowe. SpiceCRM w wersji Core jest pozbawiony opłat licencyjnych, jednak More to edycja płatna. Jej cena zaczyna się od 19 Euro. Posiada ona więcej funkcji, które są zablokowane w wersji podstawowej.
MVP, sposób na tani system CRM
W cenę systemu CRM wchodzi również jego wdrożenie. W tym przypadku warto się zastanowić, jakie funkcje i integracje powinny być specjalnie stworzone lub dostosowane do Twoich wymogów. W tej kwestii warto skonsultować się z osobami, które w przyszłości będą głównymi użytkownikami narzędzia. To one wiedzą, czego najbardziej potrzebują.
Zdecydowanie i pewność w doborze funkcji pomogą skrócić czas wdrożenia i zmniejszyć jego cenę. Dobrym sposobem w tej sytuacji jest MVP, czyli Minimum Viable Product. Taki sposób implementacji systemu pozwoli na szybkie uruchomienie aplikacji w podstawowej wersji. Z czasem, gdy zauważysz, że Twój proces się rozszerza, możesz dodać kolejne funkcje.
Dzięki MVP wdrożenie Twojego systemu nie zajmie długo. Możesz korzystać z niego praktycznie od razu, co zwiększa szanse na rynku i pomaga w rozwoju firmy.
ROI, czyli zwrot z inwestycji
Inwestowanie w system CRM może być wyzwaniem. Jednak warto pamiętać o tym, że te pieniądze mogą się zwrócić. Nucleus Research opublikował raport, w którym przedstawiono, że zwrot z inwestycji wynosi 8,71 USD za każdy dolar zainwestowany we wdrożenie. Więc szybkie wdrożenie może się szybko zwracać i to z dużym procentem.
Takie działanie wpływa na postrzeganie kosztów, które poniesiono w trakcie implementacji narzędzia. Szybki zarobek spowodowany wdrożeniem może spowodować, że zbagatelizujesz inwestycję, ponieważ szybko Ci się zwróci.
Dla każdej organizacji za stwierdzeniem „tani system CRM” będzie oznaczać co innego. Jedni będą oczekiwali szybkiego zwrotu, inni będą mogli poczekać trochę dłużej na spłatę inwestycji.
Zdecyduj o tym, gdzie umieścisz system
Kolejną rzeczą, która może wpłynąć na cenę systemu, jest sposób jego hostowania. System SpiceCRM jest na tyle elastyczny, że można go hostować na kilka sposobów. Od tego gdzie postanowisz umieścić aplikację, będzie zależała jej cena. Istnieje kilka możliwości.
Hosting na własnych serwerach (On-Premises)
W tym przypadku Twoja firma sama odpowiada za zakup, konfigurację i utrzymanie serwerów oraz infrastruktury potrzebnej do uruchomienia systemu CRM. Kupując system CRM, umieszczacie go na prywatnych serwerach, którymi dysponuje.
Takie podejście zapewnia kontrolę nad danymi i środowiskiem, ale wymaga znacznych nakładów finansowych na sprzęt, oprogramowanie i zasoby ludzkie. To może wpłynąć na wydatki, które będą wiązać się z ceną wdrożenia systemu SpiceCRM.
Chmura publiczna
Chmura to coraz popularniejszy sposób hostowania systemów CRM. Jest kilka dostępnych opcji, które można wykorzystać, na przykład Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, czy Google Cloud. Firmy płacą za wykorzystane zasoby, co pozwala na skalowalność i elastyczność infrastruktury w zależności od potrzeb. Takie działanie również redukuje konieczność inwestowania w fizyczny sprzęt i umożliwia dostęp do danych z dowolnego miejsca.
Wybierając chmurę na miejsce hostingowe dla systemu SpiceCRM nie musisz się martwić o serwery i ich kupno, ale do opłat związanych z wdrożeniem dochodzą opłaty za korzystanie z wybranej opcji.
SaaS (Software as a Service)
W tym modelu firma nie instaluje ani nie hostuje systemu CRM lokalnie. Zamiast tego, korzysta z aplikacji, a dostawca odpowiada za infrastrukturę, aktualizacje i wsparcie techniczne.
Każda z tych opcji ma swoje zalety, dlatego wybór sposobu hostowania systemu CRM bardziej zależy od indywidualnych potrzeb, budżetu oraz technicznych możliwości firmy. Warto dokładnie przeanalizować każdą opcję przed podjęciem decyzji.
Podsumowanie
Wdrożenie systemu CRM do swojego przedsiębiorstwa to inwestycja w przyszłość. Dzięki odpowiedniej technologii możliwe jest lepsze zrozumienie potrzeb klientów, skuteczniejsze zarządzanie relacjami oraz poprawa ogólnej wydajności firmy.
Pamiętaj, że wybór odpowiedniego systemu CRM zależy od indywidualnych potrzeb i celów firmy. Przed podjęciem decyzji dokładnie przeanalizuj dostępne opcje i wybierz najlepsze rozwiązanie, które będzie najlepiej odpowiadać konkretnym oczekiwaniom i budżetowi.
Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?
Wypełnij formularz kontaktowy
lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl