- Program CRM a System CRM – różnice i znaczenie - 2024-10-28
- CI Manager. Dlaczego warto dostosować wygląd systemu do Twojej firmy? - 2024-08-02
- Prosty CRM: Jak łatwo współpracować z klientami? - 2024-05-17
Sukces biznesu zależy od posiadanych danych. Stawka jest wysoka, dlatego coraz więcej przedsiębiorców pracuje nad tym, żeby poprawić jakość informacji, które do nich spływają.
92% analityków i osób pracujących w IT twierdzi, że godne zaufania dane są potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Aby sprostać takiemu zapotrzebowaniu, należy nauczyć pracowników, jak powinni je zbierać.
Warto przyjrzeć się kluczowym działaniom, które pomogą jak najlepiej wykorzystać dane do późniejszej pracy.
1. Bez dobrych danych nie otrzymasz wiarygodnych wyników
Informacje, które pozyskujecie w firmie, zasilają systemy i narzędzia, które mają Wam ułatwić pracę. Nie ważne czy jest to system CRM, ERP czy coś innego. Wiedza o kliencie, łańcuchu dostaw czy produkcie trafia właśnie tam.
Jeżeli „nakarmisz” swoje kluczowe systemy fałszywymi, niepełnymi danymi, nigdy nie wyciągniesz z nich odpowiednich wniosków. Raporty nie będą wiarygodne, a w końcu Ty i zespół nie będziecie mieli, żadnych informacji zwrotnych, na temat waszych działań czy poziomu zadowolenia klienta. Bez tego nie wyciągniecie odpowiednich wniosków co do dalszej pracy.
Co konkretnie sprawia, że dane są godne zaufania? Warto wdrożyć praktyki, które pomogą w pozyskaniu ich w jak najlepszym wydaniu. Oto kilka rzeczy, o które warto zapytać przed rozpoczęciem zmian:
2. Dopasuj do siebie dane i strategie
Ilość informacji generowanych na całym świecie rośnie i oczekuje się, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy wzrośnie średnio o 22%.
Uzyskanie wartości z tej lawiny jest najważniejsze dla liderów – 94% z nich zgadza się, że powinni oni uzyskać jeszcze większą wartość ze swoich danych. Jednak, na drodze do tego stoją dwie istotne przeszkody: bezpieczeństwo i zarządzanie ogromną ilością danych.
Te kwestie idą ze sobą w parze. Wraz ze wzrostem ilości danych, polityki bezpieczeństwa muszą dotrzymać im kroku. Jednak sześciu na dziesięciu analityków twierdzi, że nie wie, w jaki sposób zespoły biznesowe wykorzystują dane. Ten brak komunikacji między zespołami sprawia, że organizacja jest nie tylko bardziej podatna na zagrożenia bezpieczeństwa, ale także utrudnia firmie jako całości wyciągnięcie wniosków ze wszystkich swoich zasobów.
Aby uzyskać większą wartość z danych, musisz ustalić ze swoimi zespołami cele. Gdy managerzy są zgodni co do strategii biznesowej, łatwiej im zarządzać danymi i infrastrukturą, która wspiera ustalone priorytety.
Rozwiązanie zaczyna się od dogłębnego zrozumienia celów i tego, jakie dane są wymagane do ich wsparcia. Gdy jesteście zgodni co do waszej strategii, łatwiej uporządkujecie informacje, co ułatwi wam później pracę. Takie ujednolicone podejście pomaga uzyskać bardzo potrzebne wnioski w całej organizacji i zredukować ilość niezgodnych danych, które utrudniają współpracę, a także podejmowanie decyzji.
Gdy już, razem z zespołem, doprecyzujecie wszystkie działania i będziecie zbierać dane odpowiedniej jakości, na pewno zobaczycie poprawę wyników finansowych, wzrost produktywności i zwiększoną przewagę konkurencyjną.
Według McKinsey Global Institute, organizacje, które opierają swoje działania na danych, mają 24 razy większe szanse na pozyskanie klientów, 6 razy większe szanse na utrzymanie klientów i 19 razy większe szanse na osiągnięcie rentowności.
3. Większa dojrzałość danych pomaga czerpać więcej korzyści
Gdy organizacja jest na zaawansowanym etapie transformacji danych, oznacza to, że wykorzystuje pozyskane informacje do podejmowania kluczowych decyzji. Łączy się to z lepszymi możliwościami predykcyjnymi i dokładniejszymi wynikami raportów. To przekłada się na większe zaufanie.
Badania McKinsey pokazują, że firmy, które wykorzystują regularnie pozyskane dane, osiągają cele szybciej, a ich inicjatywy przyczyniają się do wzrostu zysków o co najmniej 20%.
Organizacja, która może polegać na swoich danych ma również odpowiednią infrastrukturę do ich przechowywania i zarządzania. Dlatego nie możesz zapomnieć o narzędziu CRM, które pomoże w zarządzaniu i przepływem informacji. Odpowiednim narzędziem jest SpiceCRM.
System pozbawiony opłat licencyjnych, z możliwością rozwoju funkcjonalności i dostosowaniem. SpiceCRM bez wątpienia pomoże w zadbaniu o jak najlepszą jakość danych, a później przełoży je na raporty, które umożliwią jak najłatwiejsze podejmowanie decyzji.
Co więcej, wykorzystanie CRM usprawni także komunikację z Twoimi klientami oraz między zespołami. Zyskasz osobistego asystenta, który przypomni o spotkaniu i zawsze masz go w kieszeni, dosłownie.
Podsumowanie
Aby odpowiednio zarządzać pozyskanymi danymi, nie wystarczy je posiadać. Musisz określić z zespołem konkretne działania, które pozwolą wam pracować z jak najlepszej jakości informacjami. Ważne jest także posiadanie narzędzia, które ułatwi cały proces, nie tylko otrzymywanie, ale także przepływ i raportowanie. W końcu to dzięki odpowiednim informacjom dowiesz się, czy Twoja firma idzie w dobrym kierunku.
Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?
Wypełnij formularz kontaktowy
lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl
- Program CRM a System CRM – różnice i znaczenie - 2024-10-28
- CI Manager. Dlaczego warto dostosować wygląd systemu do Twojej firmy? - 2024-08-02
- Prosty CRM: Jak łatwo współpracować z klientami? - 2024-05-17