- Jak działa custom CRM i co możesz zyskać? - 2024-09-17
- Różnice między CRM a CX. Kluczowe elementy zarządzania relacjami - 2024-05-07
- Systemy CRM rodzaje narzędzi - 2024-04-29
W czasie postpandemiczym, gdy inflacja jest historycznie wysoka, a za granicą rozgrywa się wojna, każdy próbuje się zabezpieczyć, jak potrafi. Dla niektórych oszczędność to inwestycja. A najlepiej zainwestować tak, żeby w krótkim czasie były zauważalne zyski. Jak zainwestować w tani CRM?
Jedną z dobrych możliwości jest zakup i wdrożenie narzędzia CRM. Pomaga ono w uporządkowaniu pracy nie tylko sprzedaży, ale również marketingu i obsługi klienta. Uniwersalne i wszechstronne narzędzie, którego koszt szybko się zwraca, a diametralnie usprawnia wykonywanie działań.
Od czego jednak zacząć? I jak znaleźć najlepszy tani CRM? O tym w artykule.
Znajdź odpowiedni system dla firmy
Dla wielu przedsiębiorców i menedżerów działów sprzedaży i marketingu kluczowym pytaniem jest to, jak znaleźć tani CRM, który jednocześnie spełni ich potrzeby.
Oto kilka ważnych aspektów, które pomogą w wyborze właściwego narzędzia.
1. Zaufaj Open Source
Na pewno już Ci się obiło o uszy to określenie. Open Source to chyba najprostsza opcja, aby zdobyć tani system CRM. Narzędzia oparte na otwartym kodzie często są pozbawione licencji, dlatego jeżeli już wybrałeś konkretny system, na pewno bez problemu pobierzesz go ze strony producenta. Warto jednak pamiętać, że warto dysponować, chociaż podstawowymi umiejętnościami deweloperskimi, żeby odpowiednio narzędzie zainstalować i dostosować.
SpiceCRM to dobry przykład narzędzia, które jest zbudowane w oparciu o filozofię i technologię Open Source. Istnieją dwie wersje systemu: Core i More. Edycja Core to właśnie darmowa opcja, którą udostępnia producent. Posiada ona funkcje, które na początku na pewno będą Ci odpowiadać, a później, jak biznes się już odpowiednio rozwinie, bez problemów przejdziesz na wyższą edycję – More. Druga opcja jest obciążona opłatami licencyjnymi, ale ma dostępną większą ilość funkcji.
2. Wdrożenie MVP
Każde narzędzie trzeba wdrożyć i zainstalować jest to oczywiste. A jak wspominałam, do tego należy mieć konkretne umiejętności. Jeżeli posiadasz pracownika, który się tym zajmie to świetnie, masz kilka zmartwień z głowy. Jeżeli jednak nie, to warto rozważyć współpracę z partnerem wdrożeniowym. Takim partnerem SpiceCRM w Polsce jest, chociażby eVolpe. Tam zaopiekują się Tobą odpowiedni, doświadczeni i profesjonalni ludzie. A jeżeli nie masz czasu na długie wdrożenia, to zastanów się nad MVP.
Minimum Viable Product to sposób na uruchomienie oprogramowania w szybkim tempie i zadowalającym kształcie.
Takie rozwiązanie jest dobrym pomysłem przy ograniczonych środkach. Zyskujesz narzędzie, które prawie od razu zaczyna działać. Zajmuje się tym wewnętrzna firma, więc nie musisz angażować swoich pracowników. Jeżeli potrzebujesz dodatkowych funkcji, informujesz o tym firmę wdrożeniową, która się tym zajmie.
Dzięki zleceniu wdrożenia zyskujesz nie tylko narzędzie, ale również wsparcie profesjonalnego zespołu, który w razie potrzeby jest gotowy do pomocy.
3. Gdzie zainstalujesz system?
Mimo że może nie zawsze jest to pierwsza myśl, ale ważnym aspektem jeżeli chodzi o oszczędność przy zakupie CRM, jest to, gdzie umieścisz system. Miejsce hostowania to istotna informacja. Każda opcja wiąże ze sobą określone koszty, które możesz ponieść.
Jest kilka możliwości w tym: hosting na własnych serwerach (On-Premises), chmura publiczna lub SaaS (Software as a Service).
Wybierz jak najlepsze rozwiązanie, które pomoże Ci jak najlepiej zarządzać narzędziem CRM oraz swoimi pieniędzmi.
4. Opłaty za system
Narzędzia Open Source bardzo często są pozbawione opłat licencyjnych. Dzieje się tak, ponieważ są one dostępne dla ogólnej społeczności i można je zainstalować bez dodatkowych opłat za korzystanie z licencji.
Warto jednak pamiętać, że za dodatkowe konfiguracje, profesjonalne wdrożenie czy integracje wykonywane przez firmę wdrożeniową trzeba zapłacić. Jednak można odjąć od tego opłaty za wykupienie narzędzia CRM.
Czy można zainstalować narzędzie CRM samemu? Tak. Z racji tego, że system Open Source jest ogólnie dostępny, można go pobrać i dostosować do swoich potrzeb. Trzeba mieć jednak odpowiednie umiejętności programistyczne, żeby zrobić to odpowiednio. Dlatego warto powierzyć to firmie, która ma w tym doświadczenie.
Dostępne rozwiązania CRM
Istnieją różne narzędzia Open Source, które są pozbawione opłat licencyjnych i są tańsze niż komercyjne rozwiązania.
SuiteCRM
Narzędziem Open Source, a także pozbawionym opłat licencyjnych jest właśnie system SuiteCRM. Stworzone przez firmę SalesAgility, oprogramowanie jest udostępnione dla użytkowników, którzy mają duży wpływ na jego rozwój.
Dzięki rozpowszechnieniu systemu wśród citizen developerów SuiteCRM zyskuje wiele funkcji, które są potrzebne w różnych sektorach. Taki zabieg rozszerza możliwości oprogramowania i zwiększa grono odbiorców.
System SuiteCRM daje możliwość rozszerzenia także o integracje z innymi narzędziami oraz tworzenie dedykowanych funkcji.
SugarCRM
Pełnia swobody z SugarCRM opiera się na narzędziu Sugar Enterprise lub Enterprise+. Jest to propozycja dla przedsiębiorstw, którym zależy na swobodzie dostosowania oraz samodzielności w zarządzaniu instalacji.
Decydując się na to rozwiązanie, można zyskać instalację na własnych serwerach, bezpieczeństwo infrastruktury pod kontrolą, pełnienie kontroli nad rozwojem systemu i wygodę integracji z innymi systemami.
SugarCRM Enterprise ma rozbudowany pakiet funkcji do prowadzenia działań sprzedażowych, podstawowy pakiet mechanizmów do działań marketingowych, obsługi klienta, aplikację mobilną dla handlowców terenowych, wsparcie i realizację codziennych obowiązków.
SpiceCRM odpowiedzią na Twoje problemy
Narzędziem, które powinno wzbudzić Twoje zainteresowanie jeżeli poszukujesz taniego systemu CRM.
Jak już wspomniałam SpiceCRM jest zbudowany na otwartym kodzie, do którego każdy ma nieograniczony dostęp i może go pobrać za darmo. Jednak co ważniejsze SpiceCRM jest wielofunkcyjnym narzędziem, które pomoże w zabezpieczeniu danych, uporządkowaniu relacji i pracy, którą wykonują Twoi ludzie. Więcej aplikacja wspiera nie tylko sprzedaż, ale także marketing, obsługę klienta, a ostatnio nawet dział HR.
Nie zastanawiaj się długo, okazja jest tuż przed Tobą.
Podsumowanie
Wybierając tani CRM, nie musisz rezygnować z jakości narzędzia. Przeciwnie, odpowiednio przemyślany wybór może pozwolić Ci na oszczędność finansową, jednocześnie oferując narzędzie o wysokiej jakości. Przykładem takiego rozwiązania jest SpiceCRM, który łączy w sobie zarówno dostępność finansową, jak i zaawansowane funkcje CRM.
Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?
Wypełnij formularz kontaktowy
lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl
- Jak działa custom CRM i co możesz zyskać? - 2024-09-17
- Różnice między CRM a CX. Kluczowe elementy zarządzania relacjami - 2024-05-07
- Systemy CRM rodzaje narzędzi - 2024-04-29