- System CRM dla firmy meblarskiej - 2024-06-11
- CRM dla automotive: Jak wybrać najlepsze narzędzie? - 2024-05-19
- Funkcje CRM dla branży ochroniarskiej - 2024-04-21
Narzędzie CRM można wdrożyć w różnych branżach. Warto mieć jednak na uwadze to jakie potrzeby ma konkretna firma, która zastanawia się nad systemem CRM. Branża sportowa jest na tyle specyficzna, że funkcje aplikacji muszą ściśle odpowiadać na zapotrzebowanie.
System Open Source jest odpowiedni, aby dostosować go do procesów, które mogą być nietypowe. Dzięki SpiceCRM, który jest oparty na otwartym kodzie, programiści mogą stworzyć narzędzie, które sprawdzi się w różnych warunkach.
SpiceCRM w Wiśle Kraków
Model biznesowy klubu sportowego nie polega tylko na dystrybucji biletów na mecze w relacji B2C, ale również dostarczaniu pakietów sponsorskich dla firm. W tym momencie właśnie występuje potrzeba posiadania narzędzia CRM. Relacja B2B wymaga uporządkowania procesów w systemie CRM.
SpiceCRM z sukcesem został wdrożony w Wiśle Kraków. Jest to klub założony w 1906 roku w Krakowie z wieloma tradycjami. Wielokrotnie nagradzany klub piłkarski – 13-krotny mistrz Polski, 4-krotny zwycięzca Pucharu Polski, zdobywa Superpucharu Polski.
Właściciele klubu zgłosili się do eVolpe z wyzwaniami, które przed nimi stoją. Były to głównie:
Rozwiązania tych wyzwań musiały być uwzględnione w narzędziu CRM. eVolpe, które podjęło się wdrożenia systemu w Wiśle Kraków, stwierdziło, że najlepszym rozwiązaniem dla klubu będzie SpiceCRM. Po wspólnej współpracy wdrożono system rozszerzony o dostosowane usprawnienia.
Baza partnerów biznesowych
Wisła Kraków współpracuje z wieloma podmiotami, którym oferuje szeroki katalog benefitów.
SpiceCRM pozwolił na uporządkowanie bazy kontrahentów, jak i samego katalogu produktów. Wśród dostępnych opcji znajdują się: karnety na sezon, bilety VIP, reklama na bandzie wokół boiska, reklama w tzw. skybox, pakiet „sponsor meczu” i inne. Dzięki systemowi wyraźnie widać kto i jaki pakiet wykupił oraz, w których przypadkach warto zastosować strategię cross-sell lub up-sell. Szczegóły poczynionych ustaleń można podejrzeć w rekordzie oraz w zaczytanym do systemu pliki pdf. z umową.
Zarządzanie dniem pracy
SpiceCRM wspiera handlowców w organizacji dnia pracy.
Jednym z najintensywniej wykorzystywanych modułów są Zadania. Użytkownikom przydaje się funkcja planowanie pracy, ustawiania terminów i statusów poszczególnym taskom. Ponieważ wszystko znajduje się w jednym miejscu, zawsze w kontekście prowadzonych relacji biznesowych – każdy wie czym i kiedy powinien się zajmować.
Widok typu Kanban
W klubie piłkarskim z powodzeniem przyjął się model pracy na szansach sprzedażowych. SpiceCRM oferuje wygodny sposób ich wizualizacji z podziałem na etapy. Dzięki widokowi typu kanban dokładnie widać, jakie aktywności mamy za sobą oraz jakie kroki należy jeszcze podjąć.
Elastyczność wyszukiwania
SpiceCRM jest uzbrojony w wyszukiwarkę Elastic Search, która pozwala na całościowe przeszukiwanie bazy CRM. Wskazane hasło odnajdywane jest we wszystkich modułach jednocześnie, co pozwala na intuicyjne korzystanie z aplikacji nawet niezaznajomionym z systemem użytkownikom. W wygodny sposób można też podejrzeć ostatnio wyszukiwane hasła.
Responsywność systemu na urządzeniach mobilnych
Pracownicy Wisły Kraków mają możliwość korzystania z aplikacji na urządzeniach mobilnych. SpiceCRM wygląda bardzo przejrzyście na tabletach i telefonach komórkowych. Umożliwia to pracę „w terenie”, na przykład podczas obchodu po stadionie albo w podróży biznesowej.
Raporty
Bardzo przydatnym modułem są Raporty. Na przejrzystych wizualizacjach można obserwować liczbę namiarów spotkań, rozmów telefonicznych czy szans per etap sprzedaży. Kierownictwo i Zarząd mają pełen dostęp do wiedzy o zaawansowaniu relacji handlowych oraz efektywności zespołu. Dzięki wiedzy mogą podejmować świadome decyzje biznesowe i inwestycje.
Ustandaryzowany dashboard
Dashboard główny użytkownika został specjalnie zaprojektowany i skonfigurowany pod indywidualne potrzeby Wisły Kraków. Każdy ze sprzedawców ma dostęp do takiego samego zakresu wiedzy o klientach i może skorzystać z tych funkcji systemu. W ten sposób zadbano o spójność informacji oraz dostęp do najbardziej przydatnych funkcji od pierwszego zalogowania.
SpiceCRM jako innowacyjny CRM dla klubu sportowego
Branża sportowa charakteryzuje się specyficznymi rozwiązaniami. Dlatego narzędzie, które wspiera klub piłkarski również, musi być specyficzne oraz miało szansę „nadążyć” za działaniami. Dlatego najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku jest wdrożenie SpiceCRM oparty na otwartym kodzie.
Właśnie na taki wybór postawili przedstawiciele Wisły. Dzięki współpracy z programistami i analitykami eVolpe stworzono system, który sprostał wszystkim wymaganiom przedstawionym na początku.
Dokładne Case Study wdrożenia SpiceCRM w Wiśle Kraków znajdziesz na stronie eVolpe. A jeżeli interesują Cię przykłady wdrożenia SpiceCRM w branży produkcyjnej lub budowlanej, to sprawdź poprzednie artykuły.
Podsumowanie
System CRM dla klubu sportowego to dobry przykład, który obrazuje jak bardzo dostosować można SpiceCRM. Tak bardzo specyficzna branża, która musi obsłużyć relacje nie tylko B2B, ale również B2C jest idealna, aby wdrożyć w niej takie narzędzie jak CRM, które pomoże zadbać nie tylko o relacje z kibicami, ale również ze sponsorami.
Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?
Wypełnij formularz kontaktowy
lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl
- System CRM dla firmy meblarskiej - 2024-06-11
- CRM dla automotive: Jak wybrać najlepsze narzędzie? - 2024-05-19
- Funkcje CRM dla branży ochroniarskiej - 2024-04-21