Zainwestuj w CRM dla branży produkcyjnej

Pracując w wymagającym przedsiębiorstwie, potrzebujesz systemu CRM, który to wszystko udźwignie. Odpowiednio dostosowane narzędzie na pewno wspomoże Twoje działania. Jednak trzeba wiedzieć, jak do tego doprowadzić. Jest kilka możliwości, aby doprowadzić narzędzie do odpowiedniej funkcjonalności, tak, żeby spełniał wymagania.

Żeby dostosować system, należy pracować z takim, który będzie to umożliwiał. Najlepszy do tego na pewno jest system CRM oparty na otwartym kodzie.

W tym tekście przedstawię, jak łatwo dostosować SpiceCRM do branży produkcyjnej na przykładzie wdrożenia w firmie SCHIEDEL. Jeśli chcesz się zapoznać z innym wdrożeniem SpiceCRM w firmie Bricoman, zajrzyj do tego artykułu.

CRM dla branży produkcyjnej

SpiceCRM z sukcesem został wdrożony w SCHIEDEL. Firma jest częścią Standard Industries i jest liderem w dziedzinie systemów kominkowych, wentylacyjnych i pieców. Technicznie zaawansowane produkty wzmacniają komfort życia. Jako europejski lider w dziedzinie systemów kominkowych, SCHIEDEL posiada ponad 70 lat doświadczenia na rynku, inteligentne rozwiązania montażowe oraz dostosowany do potrzeb klienta serwis.

Przedstawiciele firmy SCHIEDEL zgłosili się do firmy TwentyReasons, z wymaganiami, które powinien spełnić dla nich system CRM. Dzięki temu, że SpiceCRM to system Open Source bez problemu można było go dostosować do przedstawionych wymagań.

crm dla branży produkcyjnej

Wyzwania wdrożenia SpiceCRM

Wyzwania przedstawione przez SHIEDEL były różne, jednak można przedstawić trzy najważniejsze aspekty, które musiał spełniać SpiceCRM.

  • Standaryzacja wszystkich procesów we wszystkich krajach za pomocą jednego systemu CRM
  • Dostęp do danych, które dotyczą tylko odpowiednich biur sprzedaży
  • Integracja z systemem SAP

Z racji tego, że SHIEDEL ma oddziały w całej Europie, głównym aspektem było ujednolicenie procesów. Tak, aby w razie potrzeby wymiany informacji było to ułatwione i nie sprawiało problemów.

Połączenie oddziałów z różnych krajów

Do systemu SpiceCRM w firmie SCHIEDEL dostęp ma blisko 500 użytkowników. Dlatego ważne było odpowiednie rozdzielenie kontroli dostępu do różnych informacji. Podział ról w narzędziu jest jasny i klarowny, tak aby dostępu do różnych informacji nie miały osoby, które nie są do tego uprawnione.

Ujednolicenie narzędzia dostępnego we wszystkich oddziałach również ułatwiła współpracę między pracownikami. Ułatwia to między innymi raportowanie i dostęp do informacji. Tak więc system CRM ułatwił przepływ i komunikację między oddziałami, co usprawnia pracę i oszczędza czas.

crm dla branży produkcyjnej

Integracja z SAP

Jednym z ważniejszych aspektów dla firmy SHIEDEL była integracja z SAP, która zapewnia bezpieczeństwo i migrację danych. Pozwala to na łatwe zarządzanie procesami biznesowymi zajmującymi się opracowywaniem rozwiązań pozwalających poprawić skuteczność procesów przetwarzania i przepływów danych w organizacjach.

Ujednolicenie tych działań ułatwiło przepływ procesów, co pozwoliło na lepszą współpracę między różnymi oddziałami w Europie.

Zgłoszenia usługowe i planowanie

Z racji tego, że SHIEDEL zajmuje się również obsługą klientów to funkcje ułatwiające zgłoszenia i zarządzanie nimi. SpiceCRM został dostosowany tak, aby pracownicy działu obsługi klienta, również mogli korzystać z tego narzędzia. Dzięki temu narzędzie może służyć nie tylko działowi sprzedaży, ale również obsłudze klienta. Pokazuje to jak bardzo elastycznym systemem jest SpiceCRM i jak wielu pracownikom może pomóc.

crm dla branży produkcyjnej

Integracje

Kolejną rzeczą, jaką zrobiono, aby dostosować narzędzie CRM dla branży produkcyjnej, było stworzenie integracji między innymi z kalendarzem Google oraz skrzynką Gmail. Dzięki tej funkcji użytkownicy SpiceCRM mogą wysłać maila bez potrzeby przeklikiwania się między różnymi stronami, można to wszystko zrobić z poziomu narzędzia CRM. Jest to uproszczona wysyłka i odbieranie e-maili w CRM.

Zintegrowany kalendarz Google pozwala również na automatyczne planowanie spotkań, które zostały umieszczone w systemie CRM. Z taką integracją pracownicy nie muszą ponownie wprowadzać tych samych danych w innym narzędziu.

Schiedel zatrudnia około 1400 pracowników, działających w 19 krajach w Europie, zajmujących się produkcją i sprzedażą rozwiązań związanych z kominkami, systemami do pieców oraz wentylacją.

Procesy sprzedaży w firmie Schiedel są obsługiwane przez SpiceCRM, otwarty system CRM wspierany i utrzymywany przez firmę 20Reasons. Rozwiązanie to dostarczyło nam narzędzie CRM, które pasuje do naszej struktury i obsługuje ponad 400 pracowników w zarządzaniu działaniami sprzedażowymi wobec klientów. Ostatnio rozszerzyliśmy narzędzie, aby zarządzać dostawcami (SRM) tworząc centralny system do zarządzania komunikacją z klientami i dostawcami. Zespół 20Reasons pomógł Schiedel wybrać najlepsze podejście w systemie do zarządzania i rozwijania naszych procesów sprzedaży, co dało firmie centralne narzędzie CRM/SRM, które ulepszamy z roku na rok.

Justin Garrod
Kierownik ds. Informatyzacji i IT w międzynarodowym obszarze działalności
Justin Garrod

Dlaczego SpiceCRM?

To pytanie na pewno nasuwa się osobom, które znają wiele podobnych narzędzi opartych na otwartym kodzie. Według SHIEDEL było kilka powodów, o których warto wspomnieć:

  • Integracja z wszystkimi istniejącymi systemami
  • System dostępny w chmurze
  • Projektowanie oparte na rolach
  • Integracja z Google Maps, Kalendarzem i Gmailem
  • System dostosowany do wszystkich urządzeń (mobilnych/tabletów itp.)
  • Integracja z SAP – skalowalna i dostosowana do potrzeb klienta
  • Zdolność do zarządzania usługami za pomocą wtyczek

Jest kilka aspektów, które zaważyły na tym, że wybór padł właśnie na SpiceCRM. Nie można pomijać między innymi tego, że jest to narzędzie Open Source, a dzięki temu można go dostosować praktycznie do każdych procesów.

Całe case study wdrożenia SpiceCRM do SCHIEDEL znajdziesz tutaj.

Podsumowanie

Kilka dni temu przedstawiałam jak SpiceCRM sprawdza się w branży budowlanej na przykładzie wdrożenia w Bricoman. Jak widać CRM dla branży produkcyjnej to też dobry pomysł na zastosowanie SpiceCRM. Łatwo można go dostosować i wdrożyć do różnych przedsiębiorstw.

Dzięki szerokiemu zastosowaniu system również się rozwija i zyskuje nowe, ciekawe i użyteczne funkcje.

Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?

Wypełnij formularz kontaktowy

lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl

Scroll to Top