Wybierz najlepszy CRM dla służby zdrowia

W kilku poprzednich artykułach przytoczyłam przykłady dostosowania SpiceCRM w różnych branżach – budowlanej, produkcyjnejsportowej. Jednak to nie są wszystkie obszary, które można zaopatrzyć w system CRM. Dlatego chciałam poruszyć temat kolejnej branży, która korzysta ze wsparcia narzędzia CRM, a konkretniej SpiceCRM. Poznaj case study CRM dla służby zdrowia.

CRM dla służby zdrowia

SpiceCRM został wdrożony do Bawarskiego Czerwonego Krzyża dzięki współpracy firmy TwentyReasons.

BCK jest jednym z 19 oddziałów krajowych Niemieckiego Czerwonego Krzyża. Bawarski zespół jest uznany za czołowe stowarzyszenie opieki społecznej w tym regionie. Reprezentuje interesy tych, którzy potrzebują pomocy i wsparcia w celu zwalczania społecznej dyskryminacji, nędzy i sytuacji nieludzkich oraz dążenia do poprawy warunków życia jednostki, rodziny i społeczeństwa.

Przedstawiciele oddziału Bawarskiego Czerwonego Krzyża zgłosili się do TwentyReasons z wymaganiami, które powinien spełniać system CRM. Wybór padł na SpiceCRM głównie dzięki temu, że jest to narzędzie Open Source, które można dostosować do specyficznych procesów, które występują w tej branży.

crm dla służby zdrowia

Wyzwania stawiane przed SpiceCRM

Przystępując do prac, Bawarski Czerwony Krzyż przestawił wymagania, jakie powinien spełniać SpiceCRM.

  • Wdrożenie SpiceCRM
  • Zarządzanie danymi, w tym zarządzanie umowami z klientami
  • Zarządzanie usługami i zgłoszeniami usługowymi

Najważniejszym aspektem, który musiał spełnić system, jest ułatwienie zarządzania umowami i danymi, które są z nimi związane.

System zgłoszeń

SpiceCRM ma ułatwiać pracę osobom pracującym w Bawarskim Czerwonym Krzyżu. Dlatego głównym założeniem, aby razem z narzędziem wprowadzić szereg automatyzacji, które ułatwią obsługę klientów lub podopiecznych.

Jedną z automatyzacji, którą wprowadzono to konwersja wiadomości e-mail na zgłoszenia usługowe w CRM. Takie działanie usprawnia pracę. Mianowicie oszczędza to czas, w którym nie trzeba teraz sprawdzać maili i ręcznie je wprowadzać w system CRM, który przekaże informacje kolejnym osobom. Dzięki temu pracownicy oszczędzają czas, który mogą przeznaczyć na ważniejsze sprawy.

Jednak to nie jedyne ułatwienia, które zostały wdrożone do instytucji razem z SpiceCRM. System usprawnia też obsługę procesów wewnętrznych zabierających dużo czasu. Dzięki temu aktualnie działa to sprawniej i pracownicy mogą skupić się też na innych aspektach.

crm dla branży budowlanej

Zarządzanie umowami

Automatyzacja konwersji wiadomości nie jest jedyną, którą wprowadzono przy pomocy CRM.

Dla Bawarskiego oddziału Czerwonego Krzyża bardzo ważne było wprowadzenie automatycznego wypełniania danych w plikach PDF za pomocą systemu szablonów. Usprawnia to pracę i pozwala na oszczędność czasu. Nie trzeba konwertować dokumentu tylko po to, aby wypełnić go. Dzięki wprowadzonemu udogodnieniu można to robić z pozycji CRM i użyć odpowiednio przygotowanych szablonów.

Razem z wdrożeniem systemu CRM organizacja zyskała również dodatkowe opcje na przepływ dokumentów. Dzięki temu pracownicy nie muszą osobiście dostarczyć dokumentów, wystarczy, że prześlą je za pomocą nowego narzędzia. Ułatwia to przechowywanie i archiwizację tych najważniejszych.

Raportowanie

Narzędzie CRM w Bawarskim Czerwonym Krzyżu jest wykorzystywane również to raportowania wyników. Główne aspekty to analiza przychodów, produktywności zespołów oraz stanu zapasów. Jest to ułatwienie dla zarządzających osób, które mogą z łatwością wygenerować taki raport. Bez większego wysiłku można sprawdzić wykonaną pracę oraz przeanalizować przychody.

Jako Oddział Powiatowy Czerwonego Krzyża w Bawarii mamy kontakt z różnymi osobami – wolontariuszami, rodzicami dzieci uczęszczających do przedszkoli, klientami korzystającymi z teleopieki domowej oraz uczestnikami naszych kursów pierwszej pomocy. CRM pomaga nam uzyskać kompleksowy widok na nasze kontakty i szybko reagować na ich potrzeby. Co nas przekonuje, to przede wszystkim elastyczność CRM, która pozwala dostosować funkcje do naszych codziennych potrzeb pracy. Dzięki CRM stopniowo cyfryzujemy nasze procesy pracy.

Elisabeth Pfaff
Zastępca Dyrektora ds. Projektów i Innowacji
Elisabeth Pfaff

Dlaczego SpiceCRM?

Bawarski Czerwony Krzyż wybrał SpiceCRM z kilku powodów, o których warto wspomnieć:

  • integracja ze wszystkimi istniejącymi systemami
  • cyfryzacja – łatwy dostęp do wszystkich rodzajów umów
  • zdobycie nowych klientów jednym kliknięciem
  • przegląd i lepsza organizacja za pomocą zgłoszeń usługowych
  • integracja z biznesową linią telefoniczną – Stareface

Ze względu na to, że SpiceCRM jest systemem opartym na otwartym kodzie, mógł spełnić te wszystkie wymagania. Deweloperzy odpowiedzialni za dostosowanie narzędzia spełnili wszystkie te oczekiwania.

Całe case study wdrożenia SpiceCRM do Bawarskiego Czerwonego Krzyża znajdziesz tutaj.

Podsumowanie

Wdrożenie narzędzia CRM dla służby zdrowia to kolejny przykład tego jak dobrze można dostosować ten system. Bawarski Czerwony Krzyż reprezentuje dość specyficzną organizację dla takiej aplikacji. Jednak nawet tutaj udało się z sukcesem wdrożyć narzędzie.

Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?

Wypełnij formularz kontaktowy

lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl

Scroll to Top