Jak CRM ułatwia marketing i zarządzanie w firmie kosmetycznej?

Według prognoz branża kosmetyczna ma zanotować wzrost na poziomie 8%. Są to śmiałe przewidywania, mając to na uwadze, że przedsiębiorstwa ponownie stają na nogi po pandemii COVID-19.

Firmy kosmetyczne muszą się przygotować na wzrost zainteresowania ich usługami, przy tym wciąż dbając o odpowiednie doświadczenia klienta. Jak o to zadbać i który CRM dla firmy kosmetycznej będzie odpowiedni?

1. Marketing i komunikacja

W takiej branży jak kosmetyczna reklama i marketing to podstawa działania. System CRM musi to ułatwiać. Integracje i funkcje, które wspomagają wzmacniać rozgłos, są ważne dla każdej osoby prowadzącej firmę w tej branży.

Za pomocą narzędzia CRM skoordynujesz cały proces marketingowy. Od zaprojektowania kampanii mailingowej po rozesłanie jej, a kończąc na analizie zdarzeń i wyciągnięciu wniosków.

Podstawą skutecznego działania jest kompleksowość, dlatego ważne, aby większość, jeśli nie wszystkie, rzeczy można było wykonać za pomocą jednego narzędzia. Dzięki temu, że masz dane w jednym miejscu, możesz łatwo stworzyć do nich kampanię, która będzie zachęcać do ponownego skorzystania z Twoich usług. A zaprojektujesz ją w tym samym miejscu.

W SpiceCRM stworzysz:

  • Kampanie marketingowe. Tworzenie i śledzenie kampanii marketingowych, wysyłanie wiadomości e-mail i SMS z ofertami specjalnymi.
  • Personalizowanie oferty. Tworzenie indywidualnych ofert na podstawie historii zakupów i preferencji klientów.
crm dla firmy kosmetycznej

2. Zarządzanie wizytami

Podstawą działania przedsiębiorstwa są klienci, nie odkrywam tutaj żadnych nieznanych kart. Jednak branża kosmetyczna musi mieć to szczególnie na uwadze. Kalendarz to najlepszy przyjaciel każdej osoby pracującej w takim przedsiębiorstwie. Planowanie wizyt to podstawa.

Dlaczego sobie tego nie ułatwić? CRM dla firmy kosmetycznej zawiera kalendarz i harmonogram wizyt. Uzupełniając tam każdy umówiony zabieg, masz pewność, że o niczym nie zapomnisz i masz wszystko pod kontrolą.

Taki kalendarz można zintegrować także z portalami zewnętrznymi, na których oferujesz swoje usługi. Gdy ktoś zarezerwuje termin, automatycznie zostanie on uzupełniony w Twoim kalendarzu. Zapobiegnie to ewentualnym duplikatom.

Dzięki SpiceCRM zyskasz:

  • Kalendarz i harmonogram wizyt. Planowanie i zarządzanie terminami wizyt, przypomnienia o wizytach dla klientów.
  • Rezerwacje online. Klienci mogą sami rezerwować terminy wizyt przez stronę internetową lub aplikację mobilną.

3. Zarządzanie klientami

Dane to najważniejsze co możesz trzymać w systemie CRM. Dlaczego nie zrobić z tego użytku? Jednak najpierw trzeba je uporządkować.

System CRM to duża baza wiedzy o Twoich klientach, którą możesz wykorzystać na różne sposoby, np. przy wspomnianych już kampaniach marketingowych.

Przechowywanie informacji o klientach pomoże Ci dostosować się do ich preferencji w przyszłości, analiza wizyt pozwoli Ci przewidzieć kiedy wróci ponownie, a także jakie są jego nawyki zakupowe.

Dostosujesz swoje działania tak, aby to konsumentowi było najwygodniej. Pozwoli to na zwiększenie doświadczeń i wpłynie na postrzeganie Twojej firmy.

Dzięki SpiceCRM zyskasz:

  • Baza danych klientów. Przechowywanie danych kontaktowych, preferencji, historii wizyt i zakupów.
  • Segmentacja klientów. Możliwość podziału klientów na różne grupy na podstawie ich zachowań i preferencji.
crm dla firmy kosmetycznej

4. Programy lojalnościowe

Każdy z nas zna programy lojalnościowe, pewnie w większości bierzemy czynny udział. Sytuacja jednak się komplikuje, gdy trzeba tym zarządzać.

Forma nagradzania, zliczanie punktów, za wizytę czy zakup to dużo rzeczy do skoordynowania. Jak najłatwiej to zorganizować? Przekierować dane do systemu CRM, który Ci w tym pomoże.

Dzięki automatyzacji funkcji, po każdej wizycie lub zakupie narzędzie zaktualizuje liczbę punktów. Gdy klient przekroczy kolejny poziom, system wyśle mu powiadomienie o tym i od razu przypomni o ewentualnych nagrodach z tym związanych.

CRM przypomni Twoim klientom o wykorzystaniu punktów lojalnościowych, a Ty będziesz wiedzieć o ewentualnych benefitach, które się należą.

SpiceCRM pomoże zorganizować:

  • Punkty lojalnościowe. Zarządzanie programami lojalnościowymi, nagradzanie klientów punktami za każdą wizytę lub zakup.
  • Zniżki i promocje. Automatyczne przydzielanie zniżek i promocji dla lojalnych klientów.

5. Zarządzanie pracownikami

Ważnym aspektem, którego nie można pominąć, jest zarządzanie czasem pracowników. W końcu oni też muszą mieć swój grafik, na podstawie którego będą pracować.

Z racji tego, że każdy użytkownik (któremu nadasz odpowiednie uprawnienia) ma dostęp do narzędzia CRM, to warto tam ustalać godziny pracy. Dzięki temu każdy będzie miał wgląd w dostępność innych osób.

SpiceCRM zapewnia:

  • Kalendarz pracowników. Zarządzanie grafikami pracy personelu, śledzenie dostępności pracowników.
  • Śledzenie wydajności. Monitorowanie wydajności pracowników, analiza wyników sprzedaży i opinii klientów.

6. Analizy i raportowanie

Biznes musi się cały czas rozwijać. Aby wiedzieć, czy rozwija się we właściwą stronę, warto to kontrolować. Właśnie dlatego narzędzie CRM musi zapewniać możliwość raportowania i dokonywania analizy.

Analiza pozwoli na dokładne zrozumienie ewentualnych zdarzeń, które mają miejsce w Twoim biznesie. Dlatego ważne jest, aby cały czas sprawdzać postępy lub stagnację w firmie, żeby wiedzieć, co można poprawić, a co się dobrze sprawdza.

Dzięki SpiceCRM zyskasz:

  • Raporty sprzedaży. Analiza sprzedaży, raportowanie finansowe, śledzenie najczęściej kupowanych produktów i usług.
  • Opinie klientów. Zbieranie i analiza opinii klientów, identyfikowanie obszarów do poprawy.
crm dla firmy kosmetycznej

Postaw na SpiceCRM

System CRM dla firmy kosmetycznej, taki jak SpiceCRM oferuje szeroką gamę funkcji, które wspierają marketing, komunikację, zarządzanie wizytami oraz klientami.

Dzięki takiemu systemowi przedsiębiorstwo kosmetyczne może efektywnie planować kampanie marketingowe, personalizować oferty, organizować harmonogramy. Usprawnienie działalności ułatwi pracę Tobie oraz Twoim pracownikom, ponieważ nie będziecie musieli się zajmować  czasochłonnymi zadaniami, a cała wasza uwaga zostanie skupiona na klientach.

SpiceCRM to system, który można dostosować do różnych warunków i wymagań. Open Source rozwiązuje problem nagłej potrzeby dodatkowej funkcji, ponieważ można ją stworzyć przy pomocy programistów.

Wykorzystaj możliwości SpiceCRM.

Potrzebujesz więcej informacji o SpiceCRM?

Wypełnij formularz kontaktowy

lub napisz do nas na kontakt@spicecrm.pl

Scroll to Top